
Napětí mezi cyklisty a chodci na náplavkách mají zmírnit nové cedule
27. května 2025 11:15
Kampaň připravila společnost TCP ve spolupráci se spolkem Auto*Mat. „Reagujeme na rostoucí nepochopení mezi cyklisty, chodci a dalšími návštěvníky, které vyplývá z intenzivního využívání náplavky, jedné z nejfrekventovanějších cyklotras v Praze,“ vysvětlil Šrámek.
„Náplavka je sdílený prostor a radost, která patří nám všem. Ať už jste rezident, turista, maminka s kočárkem nebo cyklista spěchající do práce – každý má právo tady být. Zároveň má ale i odpovědnost chovat se ohleduplně,“ doplnil kurátor pražských náplavek Piotr Sikora.
Autorem grafického návrhu informačních cedulí je ilustrátor a grafik Filip Zatloukal. Součástí kampaně je i online animované video, letáky a tematické samolepky přímo na místě. Iniciativa se rovněž propojuje s celorepublikovou květnovou výzvou Do práce na kole, která podporuje udržitelné formy dopravy ve městě.
„Podle dat od operátora náplavkami projdou nebo projedou za jediný den desetitisíce lidí. Cílem je vytvořit prostředí, kde se budou všichni cítit vítáni – bezpečně, s respektem a radostí z toho, že sdílíme jedno z nejatraktivnějších míst v Praze,“ uzavřel za TCP Martin Habřinský, vedoucí oddělení správy pražských náplavek a Viaduktu Karlín.