Náklady na letošní opravy chodníků v Praze 4 budou téměř 16 milionů korun
28. října 2023 17:28
Kolik chodníků letos Praha 4 opravila a co se letos ještě podaří?
V letošním roce vlastními prostředky opravíme celkem 3 490 metrů čtverečních chodníků a cest v zeleni. První etapa se právě dokončuje a finanční dokrytí druhé fáze oprav bylo tento týden schváleno Radou MČ P4.
Jsou v plánu opravy chodníků i na příští rok?
Ano, s opravami chodníků nadále počítáme, hodláme využívat i chodníkový program s Technickou správou komunikací (TSK, pozn. aut.). Městská část vyprojektuje a zařídí stavební povolení, TSK zaplatí a zrealizuje stavbu). Zároveň jednáme se síťaři a tam, kde budou probíhat velké opravy sítí, hodláme nahrazovat staré typy povrchů (asfalt, pozn. aut.) za mozaiku a zámkovou dlažbu.
Jaké náklady na tyto opravy jsou?
Jen v letošním roce vydáme na opravy chodníků téměř 16 milionů korun, více než polovina prostředků je vynaložena na opravy chodníků ve správě hlavního města.
Prováděla letos Praha 4 bezpečnostní úpravy na přechodech?
Ano, této problematice se věnujeme cíleně, o čemž svědčí body projednávané v komisi dopravy, kde jsou úpravy přechodů a zvýšení bezpečnosti hlavním tématem. Jen namátkou je nachystána úprava přechodu Sdružení x Družstevní ochoz nebo u ZŠ Táborská. Letos se také podařila realizovat dlouho požadovaná úprava celého předpolí u ZŠ Jitřní.
Vznikly nebo vzniknou nové přechody?
Připravuje se protažení přechodu u Podolské vodárny, nový přechod v Braníku u autobusových zastávek před Penny a z podnětu občanů také přechod na začátku Hlavní ulice na Spořilově.
Mohou do toho hovořit občané v rámci například setkávání?
Ano, máme otevřené jednání komise, kam občané dochází a u větších akcí pořádáme participaci s občany a dotčenými subjekty. Naposledy takto proběhla participace o přechodu u ZŠ Táborská a zmiňovaný přechod u ZŠ Sdružení vzniká na popud občanů, kteří přišli s podnětem na komisi.
Jaké budou největší priority Prahy 4 v oblasti dopravy na rok 2024?
Dopravně vyřešit dopady další etapy oprav Barrandovského mostu na Prahu 4, prodloužení tramvajové trati před OC Arkády Pankrác, což je podmínka následného ročního uzavření stanice metra Pankrác v roce 2025, pokročit v přípravě realizace elektrifikace páteřní autobusové linky 134 (trolejbus), včetně jejího prodloužení na Karlovo náměstí a Strahov. A především pokročit s přípravou generelu povrchů, který přinese zlepšování povrchů při jejich větších rekonstrukcích.