První část rekonstrukce Barrandovského mostu končí, další fáze už více zkomplikuje dopravu
15. listopadu 2021 18:28
Při první etapě se jednalo o kompletní sanaci spodní části mostu, která probíhala na pilířích i pod hladinou Vltavy. Tato etapa dopravu negativně neovlivnila, protože betonáže na pilířích byly provedeny v době krátkodobých uzavírek jednoho pruhu o víkendech a v letních měsících, a ostatní provoz stavby byl řešen přístupy a zařízením staveniště z Vltavy.
Chystaná druhá etapa bude spočívat v celkové rekonstrukci nosné konstrukce Barrandovského mostu, včetně ramp ulic Strakonická K Barrandovu. TSK aktuálně dokončila práce na přípravě projektové dokumentace a 10. listopadu zahájila veřejnou zakázku na stavební práce.
Hodnotící kritéria veřejné zakázky byly nastaveny tak, aby se nehledělo jen na cenu. Ta bude hrát váhu ze 40 procent, dalších 40 procent je doba dopravních omezení a zbylých 20 procent budou zkušenosti uchazeče.
„Takto se v historii města nikdy nic nesoutěžilo, uvědomujeme si, jaký dopad bude mít rekonstrukce na řidiče,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Projekt druhé etapy celkové rekonstrukce je rozdělen do čtyř stavebních podetap tak, aby byla umožněna doprava na rekonstruovaném mostě ve dvou pruzích v obou směrech po celou dobu provádění prací. Realizace jedné podetapy se předpokládá v jedné stavební sezóně.
Po dokončení jednotlivých podetap bude stavební činnost přerušena na zimní přestávku a plně obnoven provoz na všech mostních konstrukcích. Celková doba realizace v letech 2022 až 2026 obsahuje rezervu jedné stavební sezóny pro koordinaci dopravních opatření s realizací Dvoreckého mostu.Barrandovský most je v Česku nejvytíženější komunikací, po které denně projede více jak 140 tisíc aut. Stavba obou částí mostu byla realizována v letech 1978 až 1988, levý most byl zprovozněn v září 1983.