Nadační fond nezávislé žurnalistiky změnil název projektu Rating
3. února 2022 13:50
Po dvou a půl letech fungování projektu Rating NFNZ, který hodnotí dodržování základních novinářských principů, došlo k úpravě názvu na MediaRating.
„Spojení slova rating čili v překladu hodnocení a slova média jasně vymezuje oblast působení projektu, proto MediaRating,“ vysvětluje úpravu názvu projektu výkonná ředitelka NFNZ Kateřina Hrubešová.
„MediaRating chceme posunout mezi jednotné mediální měny, tedy do metrik, jako jsou Mediaprojekt, NetMonitor, Peoplemetery či monitoring inzerce. Mediální agentury už dnes náš Rating znají a používají ho,“ dodává Hrubešová.
Projekt získává i své vlastní logo a pro zanalyzovaná média navíc NFNZ přidává známku (pečeť) s aktuálním hodnocením, kterou budou moci zveřejnit na svém webu či na titulní straně.
Manuál, jak postupovat k získání pečetě lze stáhnout zde.
Autorem loga i pečetě MediaRatingu je grafik David Slimák, který vytvořil vizuální styl a logo NFNZ.
MediaRating dnes zahrnuje více než 84 zhodnocených titulů v oblasti zpravodajství a publicistiky a koncentruje média tištěná i internetová.
O MediaRating
MediaRating je uznávaný nástroj určený k hodnocení práce redakcí, tj. dodržování základních novinářských standardů a zvyšování mediální gramotnosti čtenářů médií v České republice.
Jeho záměrem je poskytnout přehled o tom, jak analyzovaná média zacházejí s informacemi a poskytují je čtenářům, a zároveň je vodítkem pro firmy zadávající inzerci do konkrétních médií.
MediaRating vychází ze tří principů, které NFNZ považuje za základ profesionální novinářské práce: transparentnost média, poctivé nakládání se zdroji a profesionální práci s obsahem.
O NFNZ
NFNZ – Nadační fond nezávislé žurnalistiky je platforma, jejímž cílem je šířit svobodné, názorově pluralitní a společensky důležité informace. Podporuje svobodnou diskusi o společenských, politických nebo ekonomických tématech a chce přispívat ke kultivaci veřejného prostoru a otevřenosti naší společnosti.