Na vytížené Strakonické ulici byl o půl kilometru prodloužen pruh vyhrazený pro autobusy
27. listopadu 2019 10:08
Na Strakonické ulici je nově umožněn autobusům plynulý průjezd na dalších zhruba 900 metrech v oblasti pražských Lahoviček, kde v ranní špičce projede za hodinu až 60 autobusů. Z toho je na půl kilometru vyznačen nový buspruh. Nová úprava navíc neubírá místo ostatní automobilové dopravě – buspruh je vyznačen na místě původního úzkého odstavného pruhu.
„Strakonická ulice je významnou dopravní tepnou pro obyvatele Zbraslavi, Radotína, ale i celého přilehlého regionu včetně Mníšecka, Štěchovicka, Dobříšska nebo Příbramska. Chybějící železniční spojení zde suplují autobusy a pro ty potřebujeme co nejplynulejší průjezd Strakonickou ulicí až na Smíchov,“ uvádí náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
„Ranní kolony na Strakonické se v úsecích s povolenými maximálními rychlostmi 50 až 80 km/h běžně posouvají rychlostí okolo 15 km/h, nové opatření tak při těchto provozních stavech urychlí průjezd autobusů o 4 až 5 minut, ve dnech s extrémně hustým provozem i 10 minut. Všechna realizovaná opatření na Strakonické ulici umožňují autobusům projet i o více než 15 minut rychleji než ostatní vozidla,“ doplňuje Petr Tomčík, ředitel organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD.
Vyhrazený jízdní pruh je určen především pro autobusy, využít jej mohou také vozidla taxi, integrovaného záchranného systému, městské policie a jízdní kola.
Realizaci změny dopravního režimu předcházely i drobné stavební opravy v oblasti odvodnění, vjezdů a rozvolněných obrub. Rozhledy z vjezdů na přilehlé pozemky zajistí výměna původního bezpečnostního zábradlí s výplněmi za nízké citybloky.
Pro bezpečnost v oblasti křižovatky s ulicí K Zahradám je tato ulice nově jednosměrná a to od Strakonické ulice. „Pro další zlepšení průjezdu autobusů po Strakonické ulici připravujeme její stavební rozšíření, což umožní zřídit buspruh od zastávky Dostihová až před Barrandovský most. Po jeho realizaci bude umožněn plynulý průjezd autobusů od Lahovického mostu až za Barrandovský most v celkové délce téměř šest kilometrů,“ dodává náměstek Adam Scheinherr.
Aktuálně je v Praze pro autobusy vyznačeno celkem 48 kilometrů vyhrazených jízdních pruhů, z toho 14 kilometrů je vedeno společně s provozem tramvají. Ropid podle dřívějších informací připravuje i další rozšiřování vyhrazených pruhů, například na Bělohorské, Bohdalecké či Bělocerkevské. Chce se zaměřit i na semafory, které upřednostňují průjezd MHD.