Na výstavbu Pražského okruhu z Běchovic k D1 je nejnižší nabídka 9,8 miliardy korun
19. října 2024 09:32
„Nabídku jako takovou jsem neviděl, bude ji posuzovat hodnotící komise a od toho právě hodnotící komise je, aby prověřila, zdali ta nabídka reálná je," řekl Mátl k nejvýhodnějšímu podání s cenou 9,765 miliardy korun. Jihovýchodní oblouk Pražského okruhu má pravomocné stavební povolení, ŘSD chce staveniště předat stavebním firmám do konce letošního roku, zopakoval.
Výkupy pozemků pro stavbu včetně takzvaných technických vyvlastnění pozemků neznámých vlastníků jsou podle Mátla téměř hotové. „Dokážeme tyto stavby zahajovat i s tím, že majetkoprávní činnost není dokončena, dokončuje se v průběhu samotné realizace," uvedl.
Ve smlouvě se zhotovitelem bude podle Mátla uvedená doba stavby 36 měsíců, po dokončené části okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 by se tak mohlo jezdit na konci roku 2027.
U přeložky silnice první třídy 12 mezi Úvaly a Běchovicemi, která by měla být hotová zároveň s touto částí Pražského okruhu, začaly podle Mátla archeologické práce a výběr zhotovitele, dokončuje se výkup pozemků. Stavební povolení zatím přeložka nemá, ale ŘSD předpokládá zahájení prací v létě příštího roku. Trvat mají 30 měsíců.Součástí nového úseku mezi Běchovicemi a dálnicí D1 označovaného jako 511 bude dvojice tunelů nebo čtyři mimoúrovňové křižovatky. Na konci května začal v místech připravovaného úseku archeologický výzkum.
Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, zprovozněných je zatím sedm. První úsek se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh řidičům rozšířil v roce 2010, kdy byl zprovozněn úsek od D1 k D5. Spolu s jihovýchodním úsekem mezi Běchovicemi a D1 chybějí tři úseky v severní části mezi Ruzyní, Suchdolem, Březiněvsí a Satalicemi.