Dnes Sobota - obcasny-dest 11°C
Zítra Neděle - polojasno 13°C
Sobota 5. 10. 2024
Svátek má Eliška
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Na Vltavu se o víkendu vrátí sezonní přívozy, některé doznají změn
Holešovicko-karlínský přívoz P7 ve své poslední sezóně již nebude obsluhovat ostrov Štvanice, protože východní cíp ostrova je odříznut záborem staveniště Štvanické lávky. Foto: archiv

Na Vltavu se o víkendu vrátí sezonní přívozy, některé doznají změn

Lidé v Praze budou moci po zimní přestávce od soboty 26. března znovu využít při cestování MHD sezonní přívozy přes Vltavu. V provozu jich ale bude méně, protože přívozy P4 a P5 se sloučí. Celkem tak po Vltavě popluje šest přívozů, včetně dvou celoročních. U některých linek se vedle trasy změní i interval vyplouvání, sdělil Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Na přívozech platí běžný tarif MHD.

Od soboty se k celoročním přívozům P1 a P2 a výlukově letos dříve zprovozněnému přívozu P6 připojí i ostatní sezonní přívozy, které budou v provozu do 30. října. Na těchto přívozech však dojde oproti předchozím letům k následujícím změnám, a to na linkách P3, P4, P5 a P7.

Podolský přívoz P3 vypluje v nové kratší trase, kterou umožnilo zprůchodnění části Žlutých lázní (volně přístupný areál Dvorce). Díky tomu jsou místo původního Veslařského ostrova novým pravobřežním přístavištěm Dvorce s výrazně lepší dostupností dalších stejnojmenných zastávek tramvají a autobusů. V minulosti již přívoz ke Žlutým lázním vedl, ale po zavedení vstupného do areálů musel měnit trasu.

Přívoz P3 tak může být vítanou alternativou při blížící se rekonstrukci Barrandovského mostu, kdy lze očekávat negativní vliv na provoz autobusových linek vedených přes most. Výhodou je i zkrácení intervalů linky P3 – z původních 20 na 15 minut a v ranní špičce na 10 minut.

Výtoňský přívoz P5 nově popluje celodenně v kratším intervalu 20 minut a bude zajišťovat i obsluhu přístaviště Kotevní (do loňska obsluhováno samostatnou linkou P4, nově ale v režimu „na znamení“).

„Tím dojde k potřebnému posílení kapacity mezi ostrovem Císařská louka a Výtoní, současně však bude zachováno i výrazně méně poptávané spojení na levý břeh Vltavy,“ sdělil Drápal.

Holešovicko-karlínský přívoz P7 ve své poslední sezóně již nebude obsluhovat ostrov Štvanice, protože východní cíp ostrova je odříznut záborem staveniště Štvanické lávky, která od podzimu přívoz plně nahradí.

Celoročně jsou v provozu přívozy P1 ze Sedlce do lokality Zámky a P2 z Podbaby do Podhoří. Letos výjimečně dřív byl zprovozněn sezonní přívoz P6 spojující Lahovičky a Modřany. Od ledna je alternativou autobusové linky 165, která kvůli rekonstrukcí opěrné zdi v Komořanské ulici na Závisti jezdí po objízdné trase.

Seznam pražských přívozů v provozu od 26. března:

P1    Sedlec – Zámky: V provozu denně do 20:00, v pracovní dny od 5:25, o víkendech od 6:45.

P2 V Podbabě – Podhoří: V provozu denně do 22:00, v pracovní dny od 5:25, o víkendech od 6:30.

P3 Lihovar – Dvorce: V provozu denně do 22:00, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00.

P5 Císařská louka – Kotevní – Výtoň: V provozu denně od 8:00 do 19:00–21:00 podle denního světla.

P6 Lahovičky – Nádraží Modřany: V provozu denně do 19:00–21:00 podle denního světla, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00.

P7 Pražská tržnice – Rohanský ostrov: V provozu denně do 19:00–22:00 podle denního světla, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00.

Zdroj: Ropid


Autor: puc

Pojištění elektromobilů nabízí specifické výhody

2. října 2024 ve 20:42

Kooperativa od začátku října nabízí nové pojištění, speciálně připravené pro elektromobily. Je určeno pro vozidla s pohonem čistě na elektřinu, ne tedy hybridy nebo plug-in hybridní vozidla a platí po celé Evropě.

Komentovaná jízda tramvají T3 Coupé

29. září 2024 v 07:49

Při příležitosti prvního výročí zahájení tramvajové trati na Dědinu se koná 2. října od 17 hodin dopravní exkurze – vyhlídková komentovaná jízda tramvají T3 Coupé.

Mlha? Nehrajte s ní závod! Je to soupeř, kterého nemůžete porazit

26. září 2024 ve 21:29

Mlha představuje pro řidiče výrazné riziko, především kvůli omezené viditelnosti a zkreslenému vnímání rychlosti i vzdálenosti jiných vozidel či překážek na silnici. „Mlžné prostředí zhoršuje orientaci řidičů, ti pak mohou neúmyslně přeceňovat své schopnosti. Zároveň dochází k zamlžení okolních...

Další články
Nahoru