
Na tratích v okolí Prahy jezdí už šest polských Lišek v barvách PID
22. července 2024 10:36
„Díky spolupráci se Středočeským krajem rozšiřujeme bezbariérové cestování v regionu a zákazníkům nabídneme podstatně vyšší komfort cestování. RegioFoxy jsou vybaveny například palubní Wi-Fi, mají USB konektory a zásuvky 230 V pro napájení cestovní elektroniky, u části míst jsou stolky, na které lze položit třeba notebook, a interiér souprav je klimatizovaný. Vlak s kvalitním vypružením podvozků navíc nabízí mnohem klidnější a pohodlnější jízdu než dosluhující motoráky,“ řekl Krapinec.
V průběhu tří let bude ve Středočeském kraji nasazeno celkem 38 nových vozidel RegioFox, které výrazně omladí vozový park. „Jeho rozsáhlá modernizace vyplývá z dodatku prodlužujícím stávající smlouvu s Českými drahami na regionálních tratích o 5 let, který se povedlo schválit na březnovém zastupitelstvu,“ uvedl Petr Borecký (STAN), radní pro dopravu ve Středočeském kraji.
„Chceme, aby zejména pro každodenní dojíždění do Prahy využívalo vlaky co nejvíce lidí. Proto je důležité, aby byly dostatečně kapacitní a cestující tam měli všechno, co potřebují. To znamená víc místa, pohodlí a taky všechny moderní vychytávky,“ uvedl 1. náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib (Piráti).
RegioFoxy postupně ve středních Čechách i jinde nahrazují již dosluhující vozidla řad 809, 810 či 814. Ve Středočeském kraji už byl ukončen zkušební provoz. „Vozidla, která se mu podrobila, odjela do Polska k finálním úpravám podle schváleného typu a místo nich bylo aktuálně nasazeno šest Lišek,“ sdělil Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.Na tratě ve Středočeském kraji navíc kromě RegioFoxů budou v následujících letech nasazeny i motorové vozy německé provenience Regio-Shuttle RS1, které jsou v Česku provozovány pod obchodním názvem RegioSpider. Na tratě Středočeského kraje jich zamíří celkem 34.
České dráhy si od polské společnosti PESA objednaly celkem 106 RegioFoxů. Po jejich dodání od výrobce jsou postupně nasazovány do provozu na tratích nejen v Praze a středních Čechách, ale také v Královéhradeckém, Jihočeském, Pardubickém, Plzeňském kraji a v Kraji Vysočina.