Dnes Pátek - zatazeno 8°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 7°C
Pátek 19. 4. 2024
Svátek má Rostislav
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Na trati z Čakovic do centra Prahy budou cestující vozit Kristýnka a Klárka ze Slovenska
Motorový vlak řady 813 na trase linky S34 mezi Masaryčkou a Čakovicemi. Foto: Facebook PID

Na trati z Čakovic do centra Prahy budou cestující vozit Kristýnka a Klárka ze Slovenska

Na příměstskou vlakovou linku S34 z Masarykova nádraží do Čakovic budou od pondělí nasazeny v plném provozu dvě zbrusu nové motorové vlaky od slovenského výrobce ŽOS Zvolen. Ve zkušebním provoz jezdí od poloviny února. Tyto částečně nízkopodlažní motorové jednotky s kapacitou 65 míst k sezení a až 102 míst ke stání nahradí původní motorové vozy. Vlaky provozuje soukromý dopravce KŽC Doprava. Na lince platí běžný tarif pražské integrované dopravy.

„Od roku 2013 si městská vlaková linka S34 získává stále větší oblibu cestujících, zejména pro svoji rychlost, která směle konkuruje nejen kombinaci autobusu s metrem, ale i individuální automobilové dopravě. Z konečné stanice v Čakovicích dojedete až do centra Prahy za pouhých 25 minut. Čakovice, Kbely i Satalice se poprvé v historii dočkají nízkopodlažních vlaků,“ uvádí náměstek pražského primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

„Linka S34 je v provozu každý pracovní den v hodinovém intervalu v koordinaci s ostatními vlakovými linkami Českých drah. Každý den přepraví linka S34 až 700 cestujících a tento počet stále roste. Věřím, že s novými vozidly bude cestujících na této lince přibývat ještě rychleji,“ doplňuje Petr Tomčík, ředitel organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD a příměstskou dopravu.

Nové vlaky jsou vybaveny čalouněnými látkovými sedadly, klimatizací, a Wi-fi připojením na internet. Při výrobě vozidel se nezapomnělo ani na hendikepované. Jednotlivé prvky interiéru jsou označeny také v Braillově písmu a motorové jednotky sú vybavené bezbariérovým WC s uzavřeným odpadovým systémem. Jeden z nástupních prostorů je nízkopodlažní s výklopnou rampou a možností bezbariérového nástupu.

Autorem designového řešení kabiny a stanoviště strojvedoucího je profesor Štefan Klein, který navrhl tvar čela vozidla i uspořádání stanoviště. Profesor Klein vede oddělení Transport designu na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě je autorem projektu Aeromobil – prvé létací auto. Kromě jiného spolupracoval také na návrhu designu motorové lokomotivy 755.001, která získala slovenskou národní cenu za design.

Od pondělí 25. března budou obě nové jednotky, které se jmenují Kristýnka a Klárka, pravidelně nasazovány na všechny spoje vlakové linky S34, které budou nově bezbariérově přístupné.

Linka S34 má celkem 5 stanic (Masarykovo nádraží, Vysočany, Satalice, Kbely a Čakovice) a celou trasu ujede zhruba za 25 minut. Souběžně s ní jezdí v tomto úseku také vlakové linky S3, R21 a R43 Českých drah. 


V úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí nahradí tramvaje autobusy

15. dubna 2024 v 10:22

Od středy 17. dubna do neděle 28. dubna bude z důvodu oprav přerušen tramvajový provoz v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí.

Praha 6: Přestupky nově vyřešíte v Poliklinice Pod Marjánkou

8. dubna 2024 v 07:17

Ve dnech 18. a 19. dubna bude pro veřejnost uzavřený odbor přestupkového řízení, protože se bude stěhovat z adresy Dr. Zikmunda Wintra 768/20 do Polikliniky Pod Marjánkou.

Další články
Nahoru