dnes
Středa - dest
13°C
zítra
Čtvrtek - polojasno
17°C
pozítří
Pátek - polojasno
19°C
Na Těšnově sice nebude pavilon pro Slovanskou epopej, ale s veřejnou budovou se i tak počítá
Pohled na Těšnov ze Severojižní magistrály. Foto: Jan Suchý / Wikimedia Commons

Na Těšnově sice nebude pavilon pro Slovanskou epopej, ale s veřejnou budovou se i tak počítá

Na rozhraní Nového Města a Karlína proběhne důležitá změna územního plánu, Jaká konkrétní stavba v místě vznikne, pomohou určit urbanistické studie. Není tak dávno, co se v lokalitě Těšnova počítalo s výstavbou pavilonu pro Slovanskou epopej, ten ale bude s největší pravděpodobností stát u Lapidária na Výstavišti Praha. 

„Pozemky, kde se do 70. let nacházelo železniční nádraží, jsou majetkem hlavního města. Máme tak jedinečnou příležitost lokalitu proměnit v kus fungujícího města,“ vysvětluje Petra Kolínská, náměstkyně primátorky.

Předtím, než změna územního plánu proběhne, by měly vzniknout urbanistické studie, které navrhnou několik řešení, co by na daném místě mohlo vzniknout. Vzhledem k povaze navrhované změny je jisté, že na pozemku vznikne pouze veřejná budova. S tím počítá i návrh Metropolitního plánu. Jedna z možností je, že by zde mohlo vzniknout napojení na Muzeum hlavního města Prahy.

O tom, jak by se Těšnov mohl proměnit, se diskutuje již delší dobu. Nutnost revitalizace Těšnova zmiňoval i světoznámý Dánský urbanista Jan Gehl v souvislosti s navrhovanými změnami v okolí Magistrály.

Historický vývoj území

Území dnešního Těšnova tvořilo volný prostor před hradbami Nového Města. Brána svatého Petra (Poříčská brána, Špitálská brána) sloužila pro vstup od Špitálských polí (tedy z oblasti pozdějšího Karlína).

Nádraží Praha–Těšnov (Denisovo nádraží), významná novorenesanční stavba, patřilo k trojici koncových nádraží pražského železničního uzlu. Otevřeno bylo v roce 1875, uzavřeno v roce 1972 po zrušení tratě do Vysočan.

Z důvodu provedení přeložky sítí a výstavby severojižní magistrály bylo zbouráno severní křídlo budovy nádraží. Plány na její zachování nebyly zrealizovány a budova byla demolována dne 17. března 1985 kvůli zchátralému stavu.

Během výstavby linky C pražského metra v 70. letech minulého století byla zbourána městská struktura převážně bytových domů v lokalitě dnešní zastávky Florenc.


Praha 2 zve na ‎nejlepší česká vína v Praze

Dnes v 10:20

Největší degustační výstava vín v pondělí 3. června od 13:30 do 18 hodin v Novoměstské radnici v Praze 2. Všechna ze 150 vystavených českých vín se zúčastnila Národní soutěže vín.

Zápisy do 1. tříd ZŠ v Praze 5: Na první pohled to může vypadat jinak, ale míst pro prvňáčky je dostatek

20. května 2019 v 16:50

Po proběhlých zápisů do 1. tříd základních škol v Praze 5 pro školní rok 2019/2020 sice ještě ředitelé škol neznají konečný počet prvňáčků, které zařadí do prvních tříd na „svých“ školách, nicméně se neobávají, že by na základních školách na území Prahy 5 byl míst...

Další články
Nahoru