dnes
Čtvrtek - zatazeno
31°C
zítra
Pátek - obcasny-dest
17°C
pozítří
Sobota - prehanky-dest
18°C
Na Těšnově sice nebude pavilon pro Slovanskou epopej, ale s veřejnou budovou se i tak počítá
Pohled na Těšnov ze Severojižní magistrály. Foto: Jan Suchý / Wikimedia Commons

Na Těšnově sice nebude pavilon pro Slovanskou epopej, ale s veřejnou budovou se i tak počítá

Na rozhraní Nového Města a Karlína proběhne důležitá změna územního plánu, Jaká konkrétní stavba v místě vznikne, pomohou určit urbanistické studie. Není tak dávno, co se v lokalitě Těšnova počítalo s výstavbou pavilonu pro Slovanskou epopej, ten ale bude s největší pravděpodobností stát u Lapidária na Výstavišti Praha. 

„Pozemky, kde se do 70. let nacházelo železniční nádraží, jsou majetkem hlavního města. Máme tak jedinečnou příležitost lokalitu proměnit v kus fungujícího města,“ vysvětluje Petra Kolínská, náměstkyně primátorky.

Předtím, než změna územního plánu proběhne, by měly vzniknout urbanistické studie, které navrhnou několik řešení, co by na daném místě mohlo vzniknout. Vzhledem k povaze navrhované změny je jisté, že na pozemku vznikne pouze veřejná budova. S tím počítá i návrh Metropolitního plánu. Jedna z možností je, že by zde mohlo vzniknout napojení na Muzeum hlavního města Prahy.

O tom, jak by se Těšnov mohl proměnit, se diskutuje již delší dobu. Nutnost revitalizace Těšnova zmiňoval i světoznámý Dánský urbanista Jan Gehl v souvislosti s navrhovanými změnami v okolí Magistrály.

Historický vývoj území

Území dnešního Těšnova tvořilo volný prostor před hradbami Nového Města. Brána svatého Petra (Poříčská brána, Špitálská brána) sloužila pro vstup od Špitálských polí (tedy z oblasti pozdějšího Karlína).

Nádraží Praha–Těšnov (Denisovo nádraží), významná novorenesanční stavba, patřilo k trojici koncových nádraží pražského železničního uzlu. Otevřeno bylo v roce 1875, uzavřeno v roce 1972 po zrušení tratě do Vysočan.

Z důvodu provedení přeložky sítí a výstavby severojižní magistrály bylo zbouráno severní křídlo budovy nádraží. Plány na její zachování nebyly zrealizovány a budova byla demolována dne 17. března 1985 kvůli zchátralému stavu.

Během výstavby linky C pražského metra v 70. letech minulého století byla zbourána městská struktura převážně bytových domů v lokalitě dnešní zastávky Florenc.


Strážníkům v Libuši se rozšíří služebna

Dnes v 10:44

Město vyšlo vstříc žádosti pražské Libuše o poskytnutí finančních prostředků ve výši 8 a půl milionu na přístavbu služebny městské policie. Tento krok umožní navýšit potřebný počet strážníků, což přispěje ke zvýšení bezpečnosti v této části Prahy. 

Praha má plán vodohospodářské infrastruktury pro roky 2019-2023

Včera v 09:38

Střednědobý investiční plán, podle kterého se řídí činnost Pražské vodohospodářské společnost, schválila Rada hl. m. Prahy. Plán definuje pro horizont pěti let věcné a finanční potřeby na rekonstrukce a dostavbu jednotlivých systémů pražské vodohospodářské infrastruktury. Je zpracováván na základě...

Fotosoutěž Hostivař – z5 v čase v Praze 15

Včera v 09:24

Praha 15 vyhlásila 4. ročník fotografické soutěže na téma „ Hostivař – z5 v čase“. Soutěž je určena pro všechny věkové kategorie a pořádá se v rámci Dnů Prahy 15.

Český červený kříž Prahy 1 obdrží od města dotaci na mimořádnou pohotovost

19. června 2018 ve 20:24

Praha poskytne finanční příspěvek Oblastnímu spolku Českého červeného kříže Prahy 1. Prostředky ve výši 1 376 000 korun jsou, podle usnesení pražského zastupitelstva z minulého týdne, určeny k zajištění humanitární pohotovosti v případě mimořádných...

Další články
Nahoru