Dnes Úterý - oblacno 11°C
Zítra Středa - oblacno 11°C
Úterý 16. 4. 2024
Svátek má Irena
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Na Štvanickou lávku se montují poslední díly, hotová bude před létem
Pohled z dromu ukazuje aktuální stav dokončované lávky. Se souhlasem: Petr Tej, Marek Blank, Jan Mourek, Vít Najvárek

Na Štvanickou lávku se montují poslední díly, hotová bude před létem

Stavba lávky, která spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice, je ve finální fázi. Mostní specialisté usazují poslední betonové segmenty u holešovického břehu, následovat bude jejich definitivní spojení a dokončovací práce. Informovali o tom při setkání s novináři náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), architekt Petr Tej a projektový manažer Michal Kunc ze společnosti Skanska, která lávku staví. Tři sta metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty se otevře počátkem léta.

Dvě pražské čtvrti budou brzy ještě více propojené. „Díky dokončení lávky dojde k propojení pražských Holešovic a Karlína. Dojde také k faktickému propojení pomyslné stezky s tunelem na Vítkově. Získáme i nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Štvanická lávka bude strategická i pro cyklodopravu, protože propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,” uvedl I. náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib (Piráti).

Na stavbě pracují desítky specialistů se zkušenostmi ze staveb mostů ve Švédsku a Norsku, kromě těžké pozemní techniky využívají i několik remorkérů a pontonových soulodí. 

„Teď usazujeme posledních osm předvyrobených dílů mostu. Přestože pracujeme s velkými jeřáby na pontonech ve Vltavě, dodržujeme milimetrovou přesnost a definitivní polohu kontrolujeme laserem. Pak budeme celou konstrukci spínat ocelovými lany, a dokončovat povrchy, osvětlení a terénní úpravy na Štvanici,“ řekl projektový manažer Skanska Michal Kunc.

Speciální materiály podle autora lávka Petra Treje propůjčí mostu vynikající mechanické vlastnosti a vysokou trvanlivost. „Lávka je navržena jako bílá subtilní linka vinoucí se městskou krajinou. Je vyrobena z kvalitního ultra-vysokohodnotného betonu s povrchem připomínajícím bílý mramor,“ uvedl architekt.

Tři sta metrů dlouhá konstrukce z bílého betonu podle návrhu Petra Teje a Marka Blanka se začala stavět v lednu 2022. Jednotlivé segmenty se vyrábějí s milimetrovou přesností v panelárně ve Štětí, na místo určení putují postupně na nákladních autech a lodích.

Pochozí šířka je čtyři metry, u ramene na ostrov Štvanice pak tři metry. Most bude osvětlen LED pásy ukrytými v madle zábradlí. Poslední pole mostu u holešovické strany bude možno nadzvednout tak, aby odolalo i průtoku tisícileté vody.


Autor: Jan Puci

Tragédie v Kyjích: Vlak srazil dva muže, přebíhali přes koleje

Dnes v 09:41

Kolem půl desáté v pondělí večer došlo k tragédii u železniční zastávky Praha – Kyje. Dva muže, které přebíhali přes koleje v místech, kde to je zakázáno, srazil vlak mířící do centra Prahy. Oba na místě zemřeli. Železniční doprava byla odkloněna.

Dotační program podpoří inovační akce

Včera v 08:07

Rada hl. m. Prahy minulý týden schválila Program na podporu akcí v oblasti inovací v hlavním městě pro rok 2024. Program spouští město s cílem poskytovat podporu inovačním akcím systematicky a předvídatelně. K financování akcí z tohoto programu Praha pro rok 2024 vyčlenila...

V Praze se konalo sympozium o jaderné spolupráci mezi ČR a Jižní Koreou

14. dubna 2024 v 11:19

V Praze se čtvrtek odpoledne konalo sympozium o jaderné spolupráci mezi ČR a Jižní Koreou, resp. jihokorejskou firmou KHNP. Ta mimo jiné podala i nabídku na dostavbu jaderné elektrárny Dukovany, a i když dosud v Evropě nic nepostavila, může se pyšnit téměř padesáti roky zkušeností se stavbou a...

Na chodníku u Strakonické ulice se našlo tělo mrtvého muže

13. dubna 2024 v 19:46

Od sobotního odpoledne prověřují kriminalisté úmrtí muže v Malé Chuchli. Jeho tělo bylo nalezeno na chodníku vedle Strakonické ulice, na dohled od Branického mostu.

Další články
Nahoru