Dnes Pondělí - obcasny-dest 20°C
Zítra Úterý - skorojasno 25°C
Pondělí 16. 6. 2025
Svátek má Zbyněk
Zpravodajství
Co se v metropoli děje aneb Buďte v Praze v obraze
Pražský patriot na Seznamu
Nejnovější články na Seznamu ze zdroje Pražský patriot
Na Štvanickou lávku se montují poslední díly, hotová bude před létem
Pohled z dromu ukazuje aktuální stav dokončované lávky. Se souhlasem: Petr Tej, Marek Blank, Jan Mourek, Vít Najvárek

Na Štvanickou lávku se montují poslední díly, hotová bude před létem

Stavba lávky, která spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice, je ve finální fázi. Mostní specialisté usazují poslední betonové segmenty u holešovického břehu, následovat bude jejich definitivní spojení a dokončovací práce. Informovali o tom při setkání s novináři náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), architekt Petr Tej a projektový manažer Michal Kunc ze společnosti Skanska, která lávku staví. Tři sta metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty se otevře počátkem léta.

Dvě pražské čtvrti budou brzy ještě více propojené. „Díky dokončení lávky dojde k propojení pražských Holešovic a Karlína. Dojde také k faktickému propojení pomyslné stezky s tunelem na Vítkově. Získáme i nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Štvanická lávka bude strategická i pro cyklodopravu, protože propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,” uvedl I. náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib (Piráti).

Na stavbě pracují desítky specialistů se zkušenostmi ze staveb mostů ve Švédsku a Norsku, kromě těžké pozemní techniky využívají i několik remorkérů a pontonových soulodí. 

„Teď usazujeme posledních osm předvyrobených dílů mostu. Přestože pracujeme s velkými jeřáby na pontonech ve Vltavě, dodržujeme milimetrovou přesnost a definitivní polohu kontrolujeme laserem. Pak budeme celou konstrukci spínat ocelovými lany, a dokončovat povrchy, osvětlení a terénní úpravy na Štvanici,“ řekl projektový manažer Skanska Michal Kunc.

Speciální materiály podle autora lávka Petra Treje propůjčí mostu vynikající mechanické vlastnosti a vysokou trvanlivost. „Lávka je navržena jako bílá subtilní linka vinoucí se městskou krajinou. Je vyrobena z kvalitního ultra-vysokohodnotného betonu s povrchem připomínajícím bílý mramor,“ uvedl architekt.

Tři sta metrů dlouhá konstrukce z bílého betonu podle návrhu Petra Teje a Marka Blanka se začala stavět v lednu 2022. Jednotlivé segmenty se vyrábějí s milimetrovou přesností v panelárně ve Štětí, na místo určení putují postupně na nákladních autech a lodích.

Pochozí šířka je čtyři metry, u ramene na ostrov Štvanice pak tři metry. Most bude osvětlen LED pásy ukrytými v madle zábradlí. Poslední pole mostu u holešovické strany bude možno nadzvednout tak, aby odolalo i průtoku tisícileté vody.


Autor: Jan Puci

Praha 11 zve na otevřené Setkání pečujících

Dnes v 10:25

Skupina Setkání pečujících zve na 13. otevřené setkání ve středu 18. června od 17 hodin v ZŠ s Rvj K Milíčovu ve sborovně v suterénu.

Jaká bude plocha při ulici Vrbova? Praha 4 vypsala anketu

Včera v 19:55

Zanedbané místo se dočká zásadní proměny. Pozemky mezi Kunratickým potokem a cyklostezkou nad ulicí Vrbova, na nichž stojí zchátralé budovy bývalých stavebnin a které jsou zdrojem sociopatologických jevů pro celý Braník, patřily dlouhá léta státu. Už před pěti lety byl zahájen proces jejich...

Praha 4 představí studii rozvoje Podolí

13. června 2025 ve 13:28

Praha 4 zve veřejnost na představení architektonicko-urbanistické studie nazvané „Centrum Podolí“. Uskuteční se ve čtvrtek 19. června od 18 hodin v dolní tělocvičně Základní školy Nedvědovo náměstí.

Další články
Nahoru