Dnes Středa - zatazeno 11°C
Zítra Čtvrtek - obcasny-dest 15°C
Středa 29. 5. 2024
Svátek má Maxmilián a Maxim
Pražské drby
Co se v Praze povídá
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Na Štvanickou lávku se montují poslední díly, hotová bude před létem
Pohled z dromu ukazuje aktuální stav dokončované lávky. Se souhlasem: Petr Tej, Marek Blank, Jan Mourek, Vít Najvárek

Na Štvanickou lávku se montují poslední díly, hotová bude před létem

Stavba lávky, která spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice, je ve finální fázi. Mostní specialisté usazují poslední betonové segmenty u holešovického břehu, následovat bude jejich definitivní spojení a dokončovací práce. Informovali o tom při setkání s novináři náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), architekt Petr Tej a projektový manažer Michal Kunc ze společnosti Skanska, která lávku staví. Tři sta metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty se otevře počátkem léta.

Dvě pražské čtvrti budou brzy ještě více propojené. „Díky dokončení lávky dojde k propojení pražských Holešovic a Karlína. Dojde také k faktickému propojení pomyslné stezky s tunelem na Vítkově. Získáme i nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Štvanická lávka bude strategická i pro cyklodopravu, protože propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,” uvedl I. náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib (Piráti).

Na stavbě pracují desítky specialistů se zkušenostmi ze staveb mostů ve Švédsku a Norsku, kromě těžké pozemní techniky využívají i několik remorkérů a pontonových soulodí. 

„Teď usazujeme posledních osm předvyrobených dílů mostu. Přestože pracujeme s velkými jeřáby na pontonech ve Vltavě, dodržujeme milimetrovou přesnost a definitivní polohu kontrolujeme laserem. Pak budeme celou konstrukci spínat ocelovými lany, a dokončovat povrchy, osvětlení a terénní úpravy na Štvanici,“ řekl projektový manažer Skanska Michal Kunc.

Speciální materiály podle autora lávka Petra Treje propůjčí mostu vynikající mechanické vlastnosti a vysokou trvanlivost. „Lávka je navržena jako bílá subtilní linka vinoucí se městskou krajinou. Je vyrobena z kvalitního ultra-vysokohodnotného betonu s povrchem připomínajícím bílý mramor,“ uvedl architekt.

Tři sta metrů dlouhá konstrukce z bílého betonu podle návrhu Petra Teje a Marka Blanka se začala stavět v lednu 2022. Jednotlivé segmenty se vyrábějí s milimetrovou přesností v panelárně ve Štětí, na místo určení putují postupně na nákladních autech a lodích.

Pochozí šířka je čtyři metry, u ramene na ostrov Štvanice pak tři metry. Most bude osvětlen LED pásy ukrytými v madle zábradlí. Poslední pole mostu u holešovické strany bude možno nadzvednout tak, aby odolalo i průtoku tisícileté vody.


Autor: Jan Puci

Konal se již desátý ročník mezinárodního sympozia

Dnes v 07:55

V uplynulém týdnu se ve dnech 23. a 24. května již podesáté setkali odborníci z celého světa k diskusi nad tématy udržitelného konceptu dopravy, kvality života a dalších oblastí spojených s chytrými městy. Konalo se sympozium Smart Cities Symposium Prague 2024 (SCSP).

Dotační program Prahy 15 pro sociální oblast

Dnes v 07:07

Praha 15 vyhlásila dotační program pod názvem „MČ Praha 15 pro sociální oblast 2024“. Dotace se vztahuje na pomoc dětem a mládeži, pomoc seniorům, pomoc osobám se zdravotním postižením a ostatní služby a činnosti v oblasti sociální prevence.

Na Žižkově srazila tramvaj muže, přebíhal přes koleje

27. května 2024 ve 21:06

V pondělí krátce před třináctou hodinou v Seifertově ulici poblíž fotbalového stadionu klubu Viktoria Žižkov došlo k dopravní nehodě. Zhruba šedesátiletý muž přebíhal přes koleje a srazila ho tramvaj. Podle záchranářů utrpěl úraz hlavy a další poranění.

Další články
Nahoru