Dnes Pondělí - polojasno 20°C
Zítra Úterý - polojasno 25°C
Pondělí 25. 9. 2023
Svátek má Zlata
Newsletter Pražský patriot
Pro odběr ranního přehledu článků za posledních 24 hodin se přihlaste zde.
Na Štvanickou lávku se montují poslední díly, hotová bude před létem
Pohled z dromu ukazuje aktuální stav dokončované lávky. Se souhlasem: Petr Tej, Marek Blank, Jan Mourek, Vít Najvárek

Na Štvanickou lávku se montují poslední díly, hotová bude před létem

Stavba lávky, která spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice, je ve finální fázi. Mostní specialisté usazují poslední betonové segmenty u holešovického břehu, následovat bude jejich definitivní spojení a dokončovací práce. Informovali o tom při setkání s novináři náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), architekt Petr Tej a projektový manažer Michal Kunc ze společnosti Skanska, která lávku staví. Tři sta metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty se otevře počátkem léta.

Dvě pražské čtvrti budou brzy ještě více propojené. „Díky dokončení lávky dojde k propojení pražských Holešovic a Karlína. Dojde také k faktickému propojení pomyslné stezky s tunelem na Vítkově. Získáme i nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Štvanická lávka bude strategická i pro cyklodopravu, protože propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,” uvedl I. náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib (Piráti).

Na stavbě pracují desítky specialistů se zkušenostmi ze staveb mostů ve Švédsku a Norsku, kromě těžké pozemní techniky využívají i několik remorkérů a pontonových soulodí. 

„Teď usazujeme posledních osm předvyrobených dílů mostu. Přestože pracujeme s velkými jeřáby na pontonech ve Vltavě, dodržujeme milimetrovou přesnost a definitivní polohu kontrolujeme laserem. Pak budeme celou konstrukci spínat ocelovými lany, a dokončovat povrchy, osvětlení a terénní úpravy na Štvanici,“ řekl projektový manažer Skanska Michal Kunc.

Speciální materiály podle autora lávka Petra Treje propůjčí mostu vynikající mechanické vlastnosti a vysokou trvanlivost. „Lávka je navržena jako bílá subtilní linka vinoucí se městskou krajinou. Je vyrobena z kvalitního ultra-vysokohodnotného betonu s povrchem připomínajícím bílý mramor,“ uvedl architekt.

Tři sta metrů dlouhá konstrukce z bílého betonu podle návrhu Petra Teje a Marka Blanka se začala stavět v lednu 2022. Jednotlivé segmenty se vyrábějí s milimetrovou přesností v panelárně ve Štětí, na místo určení putují postupně na nákladních autech a lodích.

Pochozí šířka je čtyři metry, u ramene na ostrov Štvanice pak tři metry. Most bude osvětlen LED pásy ukrytými v madle zábradlí. Poslední pole mostu u holešovické strany bude možno nadzvednout tak, aby odolalo i průtoku tisícileté vody.


Autor: Jan Puci

Jak bude vypadat nové centrum Hostivaře? Určí to urbanistická soutěž

21. září 2023 ve 14:49

Společnost Zelená Hostivař patřící do skupiny JRD Group ve spolupráci s Prahou 15 a magistrátem vyhlašuje urbanistickou soutěž „Nové centrum Hostivař“, realizovanou Českou komorou architektů (ČKA), která určí podobu rozvoje okolí tramvajové smyčky na křížení ulic Průmyslová a Plukovníka...

Hořelo na střeše Lidlu v Praze 5

20. září 2023 ve 21:34 | Aktualizováno v 22:04

Tři jednotky pražských profesionálních hasičů zasahovaly ve středu 20. září před 15. hodinou v ulici K Barrandovu v Praze 5 u požáru na střeše prodejny Lidl. Informoval o tom mluvčí pražských hasičů Martin Kavka.

Další články
Nahoru