Dnes Úterý - obcasny-dest 4°C
Zítra Středa - obcasny-dest 5°C
Úterý 31. 1. 2023
Svátek má Marika
Pražské masopusty
Letošní masopustová sezona v Praze zahrnuje řadu akcí
Na Smíchově začalo pod silničním okruhem fungovat cyklodepo
Cyklodepo Anděl funguje na prostranství pod křižovatkou, která spojuje tunel Mrázovka a Strahovský tunel. Foto: MHMP

Na Smíchově začalo pod silničním okruhem fungovat cyklodepo

Nedaleko křižovatky Anděl v Plzeňské ulici pod městským okruhem bylo včera zprovozněno nové cyklodepo pro překládku zboží a jeho další rozvoz po centru města na elektrokolech. V depu má nyní kontejnery sedm firem a osmá přibude na začátku příštího roku. Cílem je zlepšit stav ovzduší v centru města a snížit množství dodávek, které po něm jezdí. Provoz zajišťuje městská firma Technická správa komunikací (TSK). První takzvaný depot.bike vznikl loni v listopadu na Těšnově.

Nové smíchovské cyklodepo slouží k rozvozu zásilek v širším centru Prahy. Po pravém břehu se díky Cyklodepu Anděl obslouží prostřednictvím nákladních elektrokol i levý břeh Vltavy.

„Cyklodepo na Florenci slaví první rok úspěšného fungování.Kurýři největších logistických firem na cargokolech už v Praze doručili přes 68 000 balíků a během toho našlapali okolo 30 000 kilometrů,“ uvedl při zahájení provozu náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Mezi firmami v novém depu na Smíchově bude část firem z depa Florenc, dále přibudou firmy, pro které již nebylo místo na Florenci, i několik úplně nových zájemců. Součástí depa tak budou společnosti DoDo, WE│DO CZ, Dáme jídlo, DHL Express, PPL, Rohlík a DPD. Depo Anděl přibližně zdvojnásobí počet udržitelně doručených balíků v Praze s využitím elektrických nákladních kol.

Hlavní město poskytuje firmám pouze místo a zázemí, tedy sociální zařízení nebo oplocení a ostrahu. Zásadní stavební úpravy metropole nedělala. Provoz depa si potom zajišťují samotné firmy, které tam mají své kontejnery.

Cyklodepo funguje jako překladiště zásilek z dodávek, které je dopraví ze skladů společností na okraji města do skladového kontejneru konkrétní logistické společnosti v depu. Zde si je kurýr vyzvedne, uloží je do nákladového prostoru elektrokola a poté je dopraví k příjemcům v širším centru. Za jeden den dokážou kurýři z jednoho depa doručit až sto zásilek. 

Udržitelnost projektu ocenila i evropská soutěž Eurocities Awards 2021, kde se cyklodepo na Florenci dostalo mezi tři nejlepší projekty v kategorii Zero Pollution. O prvenství cyklodepo bojovalo s projektem Recyclerie des moulins z francouzského Nice, které zvítězilo, a také s De Energiecentrale z belgického Ghentu.

Na území Prahy by mohla vzniknout další cyklodepa, a to jak v širším centru, tak na okraji metropole. „Oslovila mě například radnice Prahy 7, která by chtěla mít jedno u sebe. Uvidíme, jak se rozjede depo u Anděla, pak uvidíme dál," řekl Scheinherr. Dalšími uvažovanými lokalitami jsou Chodov nebo Prosek.


Autor: puc

Ke zhoršení psychického stavu u dětí dochází stále častěji. Nový školní projekt otevírá zásadní témata a učí je zvládat rizikové situace

Včera ve 13:00

Tento týden žáci základních a středních škol převezmou pololetní vysvědčení. Bývalo zvykem, že se v tomto období celá řada dětí a mladistvých obracela na Linku bezpečí s obavami plynoucími z reakce rodičů. Jenže to už je zdá se minulost. S odkazem na vývoj dlouhodobých statistik to tvrdí Soňa...

Další články
Nahoru