Dnes Středa - polojasno 11°C
Zítra Čtvrtek - polojasno 11°C
Středa 31. 5. 2023
Svátek má Kamila
Newsletter Pražský patriot
Pro odběr ranního přehledu článků za posledních 24 hodin se přihlaste zde.
Na Masarykově nádraží se zvýší počet nástupišť, přibude nový vstup
Plánovaná podoba nástupišť po modernizaci. Vizualizace: Správa železnic

Na Masarykově nádraží se zvýší počet nástupišť, přibude nový vstup

Při chystané rekonstrukci Masarykova nádraží v centru Prahy, která by podle nedávno zveřejněných informací Správy železnic (SŽ) měla začít ještě letos a skončit v roce 2026, se zvýší počet nástupišť i kolejí. Informoval o tom mluvčí této státní organizace Dušan Gavenda.

SŽ na začátku letošního roku sdělila, že pro modernizaci historického nádraží z první poloviny 19. století získala pravomocné stavební povolení. Na jaře se vypíše výběrové řízení na zhotovitele, a ještě letos by měly začít i samotné stavební práce.

Při přeměně frekventovaného místa se upraví i počet nástupišť, místo stávajících čtyř jich bude šest. A k sedmi kolejím se přidají další dvě. Přístupy k vlakům budou ze dvou směrů, kromě stávající dvorany nově i z mimoúrovňově platformy zastřešení od ulic Hybernská/Opletalova a Na Florenci.

„Dojde tím ke zkrácení pěších vazeb cestujících a odstranění bariéry v území,“ uvedl Gavenda. Například lidé, kteří půjdou pěšky z hlavního na Masarykovo nádraží, budou mít oproti současnému stavu kratší cestu.

masarycka-cam-1-211006

Nad kolejištěm vznikne průchozí plocha. Vizualizace: Správa železnic

Radnice Prahy 1 se obávala, že se kvůli okolní výstavbě zkrátí nástupiště. „Navyšování jejich počtu, ale zároveň i jejich zkrácení by nebyla dobrá cesta. Cílem by spíš mělo být navyšování kapacity vlaků,“ uvedl radní pro dopravu Vojtěch Ryvola (ANO).

Podle Gavendy však ke zkracování nedojde. Aktuálně činí délka nástupišť ve stanici 220 metrů a to zůstane. Pouze první a čtvrté jsou v dnešním stavu z důvodů obsluhy prodloužena až ke sloupům magistrály, po rekonstrukci se sjednotí s ostatními.

Podle Ryvoly by se naopak měla kratší nástupiště protáhnout, což by přispělo k zvýšení kapacity přepravy. Vytížená trať už podle něj více vlaků nezvládne, proto je potřeba navyšovat kapacity jednotlivých spojů. 

masarycka-cam-4-namesti

Stanice po modernizaci, pohled z Havlíčkovy. Zdroj: Správa železnic

„Technické řešení je už schváleno a uzavřeno, v současné době již připravujeme tendr na realizaci stavby. Postupujeme v souladu s vydaným pravomocným územním rozhodnutím a pravomocným stavebním povolením,“ reagoval mluvčí SŽ. 

Pokud vše půjde podle plánu a s modernizací se začne ještě letos, dokončení má být v roce 2023.


Autor: Jan Puci

Praha 1 pokračuje v dopravně-bezpečnostních akcích

Včera ve 23:11

Minulý týden ve čtvrtek se uskutečnila v pořadí již čtvrtá dopravně-bezpečnostní akce a tentokrát se městští strážníci a představitelé radnice Vojtěch Ryvola(ANO) a Giancarlo Lamberti (TOP 09) zaměřili na neukázněné řidiče v ulicích Perlová a Rytířská, do kterých platí zákaz vjezdu s výjimkou...

Praha 1: Volná pracovní místa v Oddělení sociální péče a služeb

Včera ve 22:27

Praha 1 hledá Sociálního pracovníka/ci na Oddělení sociální péče a služeb odboru sociálních věcí a zdravotnictví.

Pěstounské rodiny představí Dny pěstounství

Včera v 16:10

Hlavní město zve na další ročník osvětové akce zaměřené na náhradní rodinnou péči, Dny pěstounství. Lidé se mohou od 1. do 20. června přijít dozvědět více o pěstounské péči a výchově dětí. Akce je určena nejen pěstounům a zájemcům o pěstounství, ale i široké...

Další články
Nahoru