Dnes Úterý - jasno 16°C
Zítra Středa - polojasno 19°C
Středa 5. 10. 2022
Svátek má Eliška
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
Na magistrále u Národního muzea vzniknou dva přechody, potemnělý podchod se výhledově zruší
Severojižní magistrála u Národního muzea, směr Florenc. V těchto místech budou na dopravní tepně již v srpnu přechody. Foto: Jan Puci

Na magistrále u Národního muzea vzniknou dva přechody, potemnělý podchod se výhledově zruší

Hlavní město Praha začalo úpravu křižovatky na křížení ulic Legerova a Vinohradská. Do pěti týdnů tam vzniknou dva nové přechody pro chodce, které se stanou alternativou stávajícího podchodu. Řidiče aut by nové přechody neměly omezovat, jelikož provoz na křižovatce je řízen semafory, chodci tak přejdou během cyklu červené pro auta. Právě realizovaná úprava souvisí i s plánovanou stavbou tramvaje na Václavském náměstí, která by mohla začít koncem příštího roku.

„Není důvod zde nemít přechody, když zde stejně máme semafory a řidiči čekají na zelenou. Během toho času budou moct lidé přejít silnici. Doposud bylo možné se dostat k Václaváku nebo na Vinohrady pouze temným podchodem. Nyní probíhá pravidelná oprava technologií semaforů a počítáme zde i s úpravou tramvajové trati. Při té příležitosti jsme rovnou navrhli přechod pro chodce, který řidiče na magistrále nijak nezdrží,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). 

Podle měření z roku 2019 podchodem denně prochází zhruba 21 000 lidí denně. Zároveň rušnou Legerovu denně přebíhá 450 lidí. „Bezbariérové a pohodlné propojení Vinohradské a Škrétovy ulice a Václavského náměstí je dlouhodobé přání Dvojky. Jednodušší propojení trasy pro chodce, ale i tramvajové trati velice vítáme a považujeme ho za jednu z priorit," sdělil místostarosta Prahy 2 pro oblast dopravy, financí a investic Jan Korseska (ODS). 

Přechod navazuje na provedené úpravy v okolí Národního muzea, tedy položení pokračující tramvajové trati, rozšíření chodníků a úpravy Čelakovského sadů. „Úrovňové přechody pro chodce byly nově obnoveny před Historickou budovou Národního muzea a je tak logické pokračovat v napojení muzejní oázy na její okolí přirozeným a pohodlným způsobem, tedy po povrchu,“ dodal Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje (IPR), který má celou koncepci přeměny okolí Národního muzea pod palcem. 

Město počítá s dalšími úpravami tramvajové trati a jejím napojením na již položenou trať mezi budovami Národního muzea, odkud se tramvaj napojí na Václavské náměstí a v budoucnu i před novou výpravní halu hlavního nádraží ve Vrchlického sadech. Trať se nyní projektuje. Náměstek Scheinherr doplnil, že finální řešení křižovatky počítá s odstraněním podchodu pod magistrálou.


Autor: Jan Puci
Další články
Nahoru