Dnes Středa - polojasno 28°C
Zítra Čtvrtek - oblacno 25°C
Středa 19. 6. 2024
Svátek má Leoš
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Na magistrále protestovali aktivisté za snížení nejvyšší povolené rychlosti
Středeční pochod po magistrále. Foto: Facebook Poslední generace

Na magistrále protestovali aktivisté za snížení nejvyšší povolené rychlosti

Dopravu na pražské magistrále ve středu v podvečer na více než hodinu opět zpomalili demonstranti za snížení nejvyšší povolené rychlosti v hlavním městě. Zhruba stovka aktivistů se po silnici vydala na ohlášený pochod pořádaný spolkem Poslední generace od zastávky Štvanice na Hlávkově mostě k Národnímu muzeu. Zablokovala tím jeden z jízdních pruhů. Aktivisté požadují snížení rychlosti ve městě na 30 kilometrů v hodině, což podle nich zvýší bezpečnost, sníží emise a zlepší zdraví lidí.

Zástupci několika pražských organizací a spolků před protestem také avizovali zahájení petice, kterou vyzývají k dialogu o zklidňování automobilové dopravy v Praze. „Chceme jednat s městem o tom, jak přispět k cílům, ke kterým se město samo zavázalo. Věříme, že politici a političky své proklamace o tom, že bezpečnost a zdraví lidí je pro ně priorita, myslí vážně," uvedl za pořadatele Matěj Michal Žaloudek.

Demonstranti si na protest přinesli transparenty s nápisy „Zpomalme, abychom mohli žít", „Ty chceš jet rychle, já nechci umřít" či „Snižte rychlost, snižte hluk". Někteří netrpěliví řidiči je na magistrále počastovali troubením, vztyčenými prostředníčky i silnějšími výrazy.

Aktivisté začali s pořádáním pochodů po dopravních tepnách v Praze 1. března a zatím jich uspořádali 17, většinou na magistrále. Požadují plošné snížení nejvyšší povolené rychlosti v metropoli na 30 kilometrů v hodině, což zástupci vedení Prahy odmítli s tím, že se nebrání omezení rychlosti v případě rezidenčních oblastí.

Kvůli akcím aktivistů podalo několik pražských zastupitelů návrh, aby se magistrát zabýval možnostmi, jak prostřednictvím zákonodárné iniciativy zamezit blokování dopravy na frekventovaných silnicích při protestech či jiných shromážděních. Zastupitelé se jím zabývali minulý týden a neschválili ho.

Z výzkumu agentury NMS Market Research vyplynulo, že si regulaci automobilové dopravy v Praze přeje kvůli vysoké intenzitě téměř 70 procent obyvatel. Nejvíce lidí si myslí, že by se měla omezit ve prospěch MHD. „Podle lehce nadpoloviční většiny obyvatel hlavního města by měl být omezen vjezd aut do centra a také parkování v centru metropole," sdělil ČTK Michael Bouška z NMS Market Research.

Omezit automobilovou dopravu ve prospěch pěší či cyklistické dopravy by chtěla zhruba polovina lidí. Pražané ale podle průzkumu převážně nesouhlasí s plošným snížením rychlosti v centru hlavního města na 30 kilometrů v hodině. Souhlasí s tím zhruba třetina lidí. Téměř 60 procent Pražanů pak má podle agentury k protestům Poslední generace negativní postoj.


Autor: ČTK

Praha schválila akční plán kultury na letošní rok

Dnes v 11:12

Rada hl. m. Prahy na pondělním jednání schválila Akční plán Kulturní politiky hlavního města Prahy 22+ na rok 2024. Dokument obsahuje konkrétní projekty připravované hlavním městem nebo jím zřizovanými či založenými organizacemi, které budou v letošním roce zahájeny nebo se v nich bude pokračovat....

Praha 5 loni hospodařila se schodkem 227,3 milionu korun

Dnes v 09:45

Praha 5 loni hospodařila s příjmy 910 milionu a výdaji 1,14 miliardy korun. Rozdíl asi 230 milionu korun městská část pokryla z přebytků minulých let. Na běžné výdaje vydala 763,7 milionu korun a na investice 373,6 milionu korun. Vyplývá to ze závěrečného účtu, který v úterý projednali zastupitelé...

Na dvou místech se srazil vlak s člověkem

17. června 2024 v 16:55

Smrtelná nehoda se stala na koridoru, kudy jezdí řada rychlíků. Omezení se tak dotklo mimo jiné spojů Ostravan, Západní expres či Bavorský expres. Některé soupravy nabraly více než hodinové zpoždění, jiné dráhy rovnou odřekly.

Další články
Nahoru