dnes
Úterý - polojasno
9°C
zítra
Středa - obcasny-dest
6°C
pozítří
Čtvrtek - obcasny-dest
6°C
Na lince metra C skončila problémová výluka
Výměna dřevěných pražců za betonové mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail CZ

Na lince metra C skončila problémová výluka

V pražském metru dnes nad ránem skončila výměna 506 dřevěných pražců za betonové. Skončila tak i problémová výluka mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác, která trvala od 29. června. Původně mělo být metro mimo provoz ještě dnes, kvůli večernímu koncertu Eda Sheeranana na letišti v Letňanech ale dopravní podnik výluku o den zkrátil.

„Pracovalo se nepřetržitě ve dvou směnách. Hlavní práce probíhaly vždy v noci, protože materiál je možné navážet i vyvážet pouze tunely metra v době, kdy je zastavený provoz v sousedních úsecích, tedy mezi 01:00 a 03:30 hodinou," uvedl ředitel závodu Stavby Západ společnosti Swietelsky Rail CZ Tomáš Valík.

Společnost ve sdružení s firmou Edikt pro pražský dopravní podnik zajišťuje výměnu pražců na třech úsecích metra. Vedle dnes dokončeného jich už o Velikonocích měnila 326 mezi stanicemi Budějovická a Pankrác a dalších zhruba 300 ji ještě čeká od 26. do 28. října na jedné z kolejí úseku Vyšehrad – Pražského povstání.

Vyměňované dřevěné pražce jsou původní ze 70. let, kdy se metro stavělo. Za tu dobu jich část seschla a tím se oddělila od podkladního betonu. Menší část zase kvůli vlhkosti, prosakující do tunelu, začala trouchnivět. "

„V obou případech už bylo obtížné na těchto pražcích udržet rozchod a do budoucna garantovat udržení geometrické polohy koleje. My měnili pouze pražce. Kolejnice zůstaly, ty se mění průběžně podle opotřebení a k jejich výměně není ani nutná úplná výluka provozu," uvedl Valík.

Práce v tunelu metra je podle něj náročná, nelze moc porovnat s prací na běžné železnici. „Na běžné železnici můžete pražec třeba vytáhnout z boku, to tady nejde. Aby se vyndal, musí se demontovat obě kolejnice i s tou třetí, napájecí, rozříznout ho na tři části a vylomit. Je to řádově obtížnější než na běžné železnici," popsal.

V říjnu čeká firmu mezi stanicemi Vyšehrad a Pražského povstání to samé, jen pražců bude méně, takže i čas výluky kratší.

Při dnes ukončené výluce čelila stanice Pražského povstání velkému náporu cestujících. Lidé tam přestupovali z metra na náhradní autobus. V první všední den výluky lidé zcela zaplnili stanici tak, že načas musel být omezen provoz metra a vstup do stanice byl uzavřen.

Situace se zklidnila poté, co dopravní podnik oddělil výstupní a nástupní prostor vestibulu metra páskami. Problémy totiž vznikaly zejména tím, že se promíchali nastupující a vystupující a prostor ucpali. Od čtvrtka je navíc jeden ze tří eskalátorů ve stanici metra Pražského povstání mimo provoz kvůli technické závadě.


Ve čtvrtek v noci bude uzavřen Bubenečský tunel

Dnes v 09:46

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů TKB bude Bubenečský tunel uzavřen od 20. února od 23 hodin do 21. února do 5 hodin.

Od pondělí začne oprava Poděbradské

Dnes v 07:08

V pondělí 24. února začne Technická správa komunikací s opravami vozovky v Poděbradské ulici v 535 metrů dlouhém úseku Čerpadlová – Podkovářská. Oprava bude probíhat pouze ve směru z centra a potrvá do května.

Kolem stavby bytového domu Jurkovičkova jsou uzavřeny cesty

15. února 2020 v 10:32

V ulicích Stříbrského a Jurkovičova v Praze 11 jsou dočasně uzavřeny komunikace v okolí stavby bytového domu.

Dopravní omezení na Vršovické a Otakarově

14. února 2020 v 07:22

V souvislosti s pokračující rekonstrukcí železničních mostů přes ulice Vršovická a Otakarova v rámci optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. nádraží budou od 16. února zavedena v několika etapách další dopravní opatření.

Dopravní omezení Na Strži

6. února 2020 v 19:42

Od pondělí 10. února do 6. března 2020 bude omezen provoz na ulici Na Strži v Praze 4 v úseku ulic Budějovická a 5. května, kde bude uzavřen pravý jízdní pruh ve směru do Nuslí. 

Další články
Nahoru