
Na lince metra C mezi Florencí a Ládvím je celý víkend přerušen provoz
13. února 2021 06:31
Jako náhradní doprava je zavedena tramvajová linka XC, která jede ze Sídliště Ďáblice přes Ládví a Kobylisy k Nádraží Holešovice a okolo Výstaviště a přes Strossmayerovo náměstí na Vltavskou. Upravené trasy mají tramvajové linky číslo 3 a 24.
Stávající staniční zabezpečovací zařízení ve stanici Nádraží Holešovice bylo historicky první elektronické stavědlo, které pražský dopravní podnik (DPP) v metru instaloval. Bylo to v roce 2002. Do té doby se stavěla pouze reléová staniční a traťová zabezpečovací zařízení.
Technologie stávajícího elektronického stavědla již neodpovídá současným požadavkům a potřebám provozu v pražském metru, a proto je potřebné ji zmodernizovat, upgradovat na novou verzi.
„S velkou nadsázkou lze v tomto případě udělat příměr k modernizaci hardware domácího počítače. Po modernizaci současného stavědla získáme nový systém, který bude na stejné technologické úrovni, jako poslední stavědla instalovaná na lince A v úseku Dejvická – Nemocnice Motol a bude tak odpovídat požadavkům 21. století,“ uvedl Milan Pecka, vedoucí Sdělovací a zabezpečovací jednotky DPP.
DPP letos plánuje zmodernizovat zabezpečovací zařízení i v dalších stanicích metra. Za měsíc to bude ve stanici Depo Hostivař, v červnu pak na konečné v Letňanech. Náklady na modernizaci elektronického stavědla v jedné stanici činí přibližně dva miliony korun.
Staniční zabezpečovací zařízení zajišťuje bezpečný provoz vlaků v tunelech metra a s jeho využitím řídí provozní zaměstnanci tento provoz – staví vlakové cesty nebo přestavují výhybky, přičemž se na návěstidle vždy rozsvítí příslušný návěstní znak.