dnes
Úterý - obcasny-dest
9°C
zítra
Středa - zatazeno
11°C
pozítří
Čtvrtek - zatazeno
11°C
Na lince k letišti bude testován velkokapacitní autobus
Kapacita vozu Mercedes-Benz CapaCity L je 191 osob. Foto: Ondřej Volf / DPP

Na lince k letišti bude testován velkokapacitní autobus

Do konce letošního roku bude na trase linky číslo 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla testován další velkokapacitní autobus. Do provozu bude zařazen na přelomu srpna a září. Stejný vůz byl testován v Praze už loni v únoru. Nyní se „oblékl" do barev aubusů pražské MHD.     

Autobus Mercedes-Benz CapaCity L v pětidvéřovém provedení umožňuje urychlení pohybu cestujících na mimořádně vytížených trasách. Tento velkokapacitní autobus měří téměř 21 metrů, čímž překonává českými předpisy danou maximální délku 18,75 metrů. Prezentační režim provozu na určené trase je umožněn díky dočasně udělené výjimce.

Shodný autobus byl již zapůjčen na krátké prezentační a zkušební jízdy v loňském roce, ale nebylo možné ho nasadit do běžného provozu s cestujícími, neboť neměl české registrační značky.

„Velkokapacitní autobusy jsou do doby dokončení rychlodráhy na letiště dobrou cestou, jak s jedním vozem obsloužit dostatečné množství návštěvníků Prahy. Je to komfortní způsob cestování a osobně jsem zvědavý, který z velkokapacitních autobusů nakonec bude nejlépe vyhovovat potřebám dopravního podniku na této trase,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

„Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů. Proto jsme se rozhodli otestovat autobus v pilotním provozu,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel pražského dopravního podniku. Cílem aktuálních zkoušek je provoz v obdobném režimu jako v případě autobusu VanHool.

Tento model je nízkopodlažní po celé délce prostoru a prostor pro cestující je klimatizován.

Základní technické parametry autobusu:

Typ:                                        Mercedes-Benz 628.05 CapaCity L
Výrobce:                                EvoBus GmbH, Německo

Délka:                                     20 995 mm
Šířka:                                      2 550 mm
Výška:                                    3 350 mm
Celková hmotnost:                 32 000 kg
Pohotovostní hmotnost:         19 110 kg


Motor:                                     Mercedes-Benz OM 470, vznětový šestiválec
Emisní norma:                        EURO VI
Objem válců:                         10 677 cm3    
Maximální výkon:                  265 kW při 1 800 ot.min-1
Převodovka:                          ZF EcoLife, automatická šestistupňová


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru