Dnes Úterý - polojasno 10°C
Zítra Středa - oblacno 15°C
Úterý 19. 3. 2024
Svátek má Josef
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Doprava

Na letiště do 16 minut, vlak každých 10 minut. SŽDC představila železnici na letiště

Cesta na letiště z Dejvic do 16 minut, ve špičce vlak každých 10 minut, přímé přestupy ze všech linek metra a příležitost k dalšímu rozvoji městské části. Takové přínosy představila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) občanům Prahy 6 v Hotelu DAP v rámci veřejné besedy k projektu Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla.

Setkání se zúčastnili starosta městské části Ondřej Kolář, radní Eva Smutná, zástupci SŽDC jako investora stavby a na 200 občanů Prahy 6.

„Ještě nikdy v historii jsme nepokročili v přípravě železničního spojení Prahy s letištěm tak daleko jako nyní. Na Negrelliho viaduktu už se staví, na třech úsecích jsme požádali o územní rozhodnutí a ke třem dalším připravujeme dokumentaci pro územní řízení. Železnice na letiště tak směřuje z papíru do reality, a proto zintenzivňujeme komunikaci s širokou veřejností. Z prezentovaných benefitů bych vyzdvihl zejména přímé přestupy na metro v zahloubených stanicích Praha-Veleslavín, Praha-Dejvice, Praha-Bubny a Praha Masarykovo nádraží,“ řekl Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy.

Průchod přes Prahu 6 patří mezi nejkomplikovanější problémy, které musí investor vyřešit v rámci projektové přípravy. Díky převedení významné části trati o celkové délce 5,7 km do podzemí se však městská část zařadí naopak mezi lokality, které budou z modernizace železnice nejvíce profitovat.

„Zahloubením vznikne na povrchu tzv. zelená radiála, jedinečný prostor pro volnočasové využití, který nabídne sportovní i odpočinkové vyžití a zároveň propojí území, dosud nepřekonatelně oddělené kolejemi. Proto se na zahloubení velmi těším, neboť přeměna na povrchu čerpá inspiraci v řadě světových metropolí, kde podobným způsobem zajímavě oživili dosud převážně průmyslové části měst,“ říká Eva Smutná, radní Prahy 6 pro strategický rozvoj.

Vlaky budou jezdit v tunelech rychlostí až 120 km/h, železniční provoz nebude obtěžovat občany hlukem, lokalita přijde o rozsáhlou fyzickou bariéru a uvolněný prostor po stávající povrchové trase bude možné využít k výstavbě cyklostezky či jinému rozvoji. V neposlední řadě bude mít výstavba díky šetrné ražbě razicími štíty minimální dopad na okolní zástavbu. Tzv. technologie TBM byla již v Praze úspěšně nasazena při prodloužení metra linky A do Motola.

Na území Prahy 6 se nacházejí dvě ze sedmi dílčích staveb projektu železnice na letiště: Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) – Praha-Veleslavín (mimo) a Modernizace a novostavba trati Praha-Veleslavín (včetně) – Praha-Letiště Václava Havla (včetně). Obě stavby jsou momentálně ve fázi přípravy dokumentace pro územní řízení.

Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je jedním z největších dopravních projektů v ČR, reprezentuje nezbytnou infrastrukturní odpověď na předpokládaný rozvoj letecké dopravy. Modernizace poslední přípražské trati zařadí hlavní město i Kladno mezi moderní evropské aglomerace s železničním napojením letiště.



Vlakem na Evropskou ligu do Edenu

13. března 2024 v 10:56

České dráhy (ČD) ve čtvrtek 14. března posílí spoje do pražského Edenu, kde se bude od 18:45 odehrávat zápas osmifinále Evropské ligy, ve kterém se utkají SK Slavia Praha a AC Milán.  

Další články
Nahoru