Na kruhových objezdech by se mohly objevit 3D reklamy, prý ochrání zdraví řidičů
11. března 2014 06:02
Podle Liškové středové ostrůvky větších okružních křižovatek zaplňují plastikami, kašnami, zelení nebo vlastní prezentací i další města v Česku a v Evropě. „Tuto funkci by mohla splňovat i 3D reklama," řekla Lišková.
Reklamu uprostřed silnice kritizuje předseda pražské ODS Filip Humplík. „Jedná se o další pochybný druh reklamy a zároveň jde o velmi nebezpečný způsob propagace," řekl ČTK. Reklama by podle něj mohla odvést pozornost řidiče od dění na silnici. „Tento nápad vzešel pravděpodobně z hlavy ‚chytrých‘ podnikatelů a TSK ochotně tento nápad hodlá realizovat," dodal.
TSK však tento záměr hájí. Málo viditelný střed kruhového objezdu je podle Liškové rizikovým místem, protože řidič může jet mechanicky a změny na silnici si všimne pozdě. Díky reklamě tak na objezd včas zareaguje a sníží rychlost, dodala.
Podle Liškové TSK vypsáním záměru chtěla zjistit zájem firem o takové nevyužité prostory. Zdůraznila, že jde pouze o první krok v řadě dalších. Vybraná firma by musela získat povolení od dalších úřadů včetně radních hlavního města.
„Rada bude rozhodovat nejen o případném pronájmu, ale ještě předtím rozhodne o vypsání výběrového řízení a stanovení jeho přesných podmínek, pokud by námět umístění reklamy ve středové části okružních křižovatek byl shledán jako vhodný," uvedla Lišková.