dnes
Sobota - zatazeno
8°C
zítra
Neděle - skorojasno
5°C
pozítří
Pondělí - jasno
4°C
Na kbelském letišti začal fungovat nový hangár pro letouny airbus a CASA
Airbus A-319 CJ před novým hangárem Foto: Zuzana Špačková / www.acr.army.cz

Na kbelském letišti začal fungovat nový hangár pro letouny airbus a CASA

Armáda v úterý na vojenském letišti v Praze Kbely otevřela nový hangár. Používán bude pro letouny airbus a CASA. Ministerstvo obrany za jeho stavbu zaplatilo 44 milionů korun. Armáda provozuje dva airbusy, dostatečně velký hangár měla zatím jen pro jeden letoun.

„Jeden podobný hangár už máme od roku 2011 a dá se říct, že konečně po deseti letech provozování letounů airbus, které plní řadu úkolů ve prospěch armády i ústavních a vládních představitelů, budeme mít pro oba stroje odpovídající zázemí," uvedl mluvčí ministerstva obrany Jan Pejšek.

Hangár má rozměry 44 na 42 metrů, vejde se do něj letoun vysoký až devět metrů. Vjezd umožňují posuvná vrata o celkové šířce až 37 metrů. Jde o lehkou montovanou stavbu, stěny a střecha jsou kryty technickou textilií.

„Kbelské letiště si bude příští rok připomínat stoleté výročí svého vzniku. Mám radost, že se nám v nejvyšší možné míře daří letiště modernizovat například výstavbou nového hangáru a poskytnout technickému personálu takové pracovní podmínky, které vyhovují dnešním požadavkům,“ řekl náměstek pro řízení sekce ekonomické a majetkové Ministerstva obrany Pavel Beran.

Stavba nového hangáru trvala rok. Na rozdíl od předešlého hangáru, který byl pořizován čistě jako mobilní hangárové stání, tento má řadu předností. Má například zesílené připojení přívodu elektrické energie, které umožňuje napájet letoun Airbus A-319 CJ ze stacionárního zdroje.

Má také zesílenou podlahu, aby unesla letoun o hmotnosti 70 tun. Od první haly se tento nový liší také požárním detekčním systémem s výnosem na pracoviště operačního dozorčího. V hale se budou kromě zmíněného Airbusu A 319 CJ udržovat i další letouny z domovské základny.

„Technickému personálu odpadá plánování prací, jež se nedají uskutečnit na venkovních plochách jako je tmelení, lakování nebo výměna vnějších částí, například oken. A v neposlední řadě také odpadá náročný proces odmrazování při nepřízni počasí, protože hala bude chránit letouny před povětrnostními vlivy, zejména před kroupami, jejichž působení dokáže letounům způsobit nemalou újmu,“ uvedl velitel Vzdušných sil AČR generálmajor Jaromír Šebesta. .


Další články
Nahoru