
Začne stavba tramvajové trati u Národního muzea, zprovozněna bude až za 2,5 roku
22. ledna 2025 09:52
Stavbu tvoří 400 metrů dvoukolejné tratě, přičemž se jedná o přestavbu části stávající tratě a vytvoření napojení směrem k Václavskému náměstí. Tramvajová trať Muzeum bude začínat ve Vinohradské ulici mezi historickou a novou budovou Národního muzea, kde naváže na zhruba 80 metrů dlouhý úsek kusých kolejí, které zde byly položeny jako základ budoucí tratě na Václavské náměstí už v roce 2018 během generální opravy historické budovy Národního muzea a jeho nejbližšího okolí.
V místě křížení Vinohradské a Legerovy ulice vznikne kolejový trojúhelník, kterým nová trať překoná magistrálu (Legerovu ulici) a umožní napojení do stávající tramvajové sítě ve dvou směrech.
„Východním dále do Vinohradské a jižním do Škrétovy ulice. Úsek stávající trati bude ve Vinohradské končit za křižovatkou se Španělskou ulicí, kde na ní naváže zrekonstruovaný úsek stávající tratě. Ve směru na jih bude nová trať pokračovat od kolejového trojúhelníku v podélném uložení jihovýchodně od Legerovy ulice. Třetí větev se do stávající tramvajové sítě napojí v kolejovém oblouku ve Škrétově ulici,“ popsala Řehková.Nové zastávky Škrétova
V rámci výstavby nové tramvajové tratě Muzeum vznikne nedaleko místa jejího napojení do Škrétovy ulice pár zastávek s pracovním názvem Škrétova. Tento pár zastávek je fakticky rekonstrukcí stávajících zastávek Muzeum. Současný podchod pod magistrálou zanikne.
„Než začne samotná výstavba, musíme dokončit veřejnou zakázku na technický dozor investora stavby a zhotovitel musí vypracovat dokumentaci pro provedení stavby,“ sdělil Jan Šurovský, místopředseda představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
„Očekávám, že samotná výstavba začne až v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku a dokončena bude nejdříve na přelomu let 2026 a 2027. Zprovozněna bude v polovině roku 2027 společně s tratí na Václavském náměstí, se kterou tvoří jeden provozní celek," dodal.Stavbu na Václavském náměstí zahájil DPP na konci loňského června. Náklady na vybudování zhruba 550 metrů dlouhé tratě od Národního muzea doprostřed náměstí jsou 1,24 miliardy korun. Kromě kolejí práce zahrnují i rekonstrukci stropních desek stanice metra Muzeum a úpravy náměstí, jehož spodní část se již proměny dočkala v minulých letech.