Dnes Sobota - zatazeno 4°C
Zítra Neděle - jasno 3°C
Sobota 8. 2. 2025
Svátek má Milada
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Začne stavba tramvajové trati u Národního muzea, zprovozněna bude až za 2,5 roku
Zhruba 80 metrů dlouhý úsek kolejí byl postaven jako základ budoucí tratě na Václavském náměstí už v roce 2018. Zdroj foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Začne stavba tramvajové trati u Národního muzea, zprovozněna bude až za 2,5 roku

Tramvajovou trať, která propojí Vinohradskou třídu s Václavským náměstím, postaví pro pražský dopravní podnik (DPP) za 224,7 milionu korun firmy PORR, PORR Bau a Hans Wendel CZ. Sdělila to mluvčí podniku Aneta Řehková. Stavba by podle ní měla začít ve druhém čtvrtletí letošního roku a potrvá 20 měsíců. Tramvaje však místem začnou jezdit až v polovině roku 2027, kdy bude dokončena stavba trati na Václavském náměstí. 

Stavbu tvoří 400 metrů dvoukolejné tratě, přičemž se jedná o přestavbu části stávající tratě a vytvoření napojení směrem k Václavskému náměstí. Tramvajová trať Muzeum bude začínat ve Vinohradské ulici mezi historickou a novou budovou Národního muzea, kde naváže na zhruba 80 metrů dlouhý úsek kusých kolejí, které zde byly položeny jako základ budoucí tratě na Václavské náměstí už v roce 2018 během generální opravy historické budovy Národního muzea a jeho nejbližšího okolí.

V místě křížení Vinohradské a Legerovy ulice vznikne kolejový trojúhelník, kterým nová trať překoná magistrálu (Legerovu ulici) a umožní napojení do stávající tramvajové sítě ve dvou směrech.

„Východním dále do Vinohradské a jižním do Škrétovy ulice. Úsek stávající trati bude ve Vinohradské končit za křižovatkou se Španělskou ulicí, kde na ní naváže zrekonstruovaný úsek stávající tratě. Ve směru na jih bude nová trať pokračovat od kolejového trojúhelníku v podélném uložení jihovýchodně od Legerovy ulice. Třetí větev se do stávající tramvajové sítě napojí v kolejovém oblouku ve Škrétově ulici,“ popsala Řehková.

Nové zastávky Škrétova

V rámci výstavby nové tramvajové tratě Muzeum vznikne nedaleko místa jejího napojení do Škrétovy ulice pár zastávek s pracovním názvem Škrétova. Tento pár zastávek je fakticky rekonstrukcí stávajících zastávek Muzeum. Současný podchod pod magistrálou zanikne.  

„Než začne samotná výstavba, musíme dokončit veřejnou zakázku na technický dozor investora stavby a zhotovitel musí vypracovat dokumentaci pro provedení stavby,“ sdělil Jan Šurovský, místopředseda představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Anketa

Souhlasíte s návratem tramvají do horní části Václavského náměstí?

46.9%
(46.9%)
53.1%
(53.1%)
„Očekávám, že samotná výstavba začne až v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku a dokončena bude nejdříve na přelomu let 2026 a 2027. Zprovozněna bude v polovině roku 2027 společně s tratí na Václavském náměstí, se kterou tvoří jeden provozní celek," dodal.

Stavbu na Václavském náměstí zahájil DPP na konci loňského června. Náklady na vybudování zhruba 550 metrů dlouhé tratě od Národního muzea doprostřed náměstí jsou 1,24 miliardy korun. Kromě kolejí práce zahrnují i rekonstrukci stropních desek stanice metra Muzeum a úpravy náměstí, jehož spodní část se již proměny dočkala v minulých letech.


Autor: Jan Puci

Nová krmítka na dětských hřištích a v parcích Prahy 1

Dnes v 07:35

Na Střeleckém ostrově, ve Františkánské zahradě, na sportovištích v Masné a Na Františku, na dětských hřištích na Kampě, ve Vrchlického sadech, Za Haštalem a v Lannově jsou od této zimy krmítka pro ptáčky s logem Prahy 1.

Získejte od radnice příspěvek na zvelebení předzahrádky

Včera v 07:55

Radnice Prahy 11 nabízí dotace na úpravu předzahrádek, ozelenění veřejných prostranství, komunitní kompostéry, sdílené dílny, knihobudky a další radosti, které zpříjemní prostředí ve kterém žijeme. Dotační fond v oblasti životního prostředí je nastaven tak, aby umožnil podporu široké skupině...

Slavnostní osvětlení Vyšehradu

Včera v 07:31

V tomto týdnu se na Purkrabství poprvé sešla pracovní skupina, aby začala řešit celkovou obnovu slavnostního osvětlení Vyšehradu. Je potřeba vyměnit stávající technologicky zastaralé a provozně nevyhovující svítidla a jejich nosné konstrukce, instalované kolem roku 2000.

Další články
Nahoru