
Na Dvorcích vzniká další zastávka autobusů, nový most tam navede víc linek
20. května 2025 13:05
Nyní vzniká zastávka ve směru do centra a letos na podzim bude vybudována ta v opačném směru. „Díky nové zastávce vznikne přestupní uzel mezi autobusy a tramvajemi a přibude autobusová linka číslo 196 a nově také přesměrovaná linka číslo 124, které budou jezdit přes nový Dvorecký most,“ popsal Míth. Přes most povedou a na Dvorcích budou zastavovat také autobusy linky 197.
Nyní vzniká zastávka ve směru do centra a letos na podzim bude vybudována ta v opačném směru. Do zimy pak vznikne ještě nová zastávka Přístaviště v ulic Ke Krči směrem na Novodvorskou.
„Vznikne pohodlný přestup mezi tramvajemi ve směru do centra Prahy a autobusy jedoucími na Smíchov. Nyní je ve výstavbě zastávka směrem do centra. V opačném směru vznikne v druhé polovině letošního roku, když bude uzavřena druhá strana nábřeží, kde bude opraven vodovod a cyklostezka,“ upřesnil radní. Kromě výše zmíněných linek zde lidé budou moci využít i stávající linku 118.
Vybudování autobusové zastávky v Podolí je součástí výstavby Dvoreckého mostu. Silničáři aktuálně dělají novou světelnou křižovatku a zároveň opravují chodníky, odvodnění, mění dopravní značení a úprav se dočká také zeleň.Most měl být podle původních plánů původně uveden do provozu již letos, dokončení se protáhlo na leden 2026. Vyrostly i náklady, z plánovaných 972 milionů korun je už nyní podle vyjádření pražských politiků zřejmé, že přesáhnou miliardu korun, i když konečný účet ještě nemohl být vystavěn. Zdržení a prodražení je údajně především kvůli složitým geologickým podmínkám v korytě Vltavy.
Budovaný most bude určen jen pro tramvaje a autobusy MHD, cyklisty i vozy složek IZS, pro individuální automobilovou dopravu určen nebude. Původně byl navržen o pár stovek metrů blíže k Barrandovskému mostu a měla po něm jezdit auta. I po jeho přemístění blíže k plaveckému bazénu varianta mostu ústícího na Podolské nábřeží naproti Jeremenkově ulici v územním plánu zůstala.
„Silniční okruh nás nespasí, ale co by Praze 2 hodně pomohlo, by bylo další přemostění Vltavy z Prahy 4 na Prahu 5. Všechna auta, která jedou z magistrály na Prahu 5, jedou přes Prahu 2 Žitnou, Karlovým náměstím, Resslovou a na Jiráskův most. To je dlouhodobě neudržitelné,“ řekl již dříve starosta druhé městské části Jan Korseska (ODS). „Těšíme se, že někdo dostane rozum a nebude stavět mosty jen pro tramvaje a cyklodopravu a postaví další most pro auta. To je věc, která centru Prahy moc pomůže,“ dodal.
Anketa
Vadí vám, že Dvorecký most nebude určen pro automobilovou dopravu?
„I když se urbanisté a politici rozhodli pro takovou opičárnu a Dvorecký most se staví v hloupé poloze, není to důvod stavět nám tady další most, žádný les mostů nechceme. Pro případný další most vidím ideální umístění na Výtoni,“ řekl.
Narážel na pozapomenutý fakt, že v první polovině devadesátých let byl navržen silniční most mezi Prahou 2 a Prahou 5 v sousedství železničního mostu. Obě městské části se proti záměru postavily, nicméně v územním plánu jako veřejně prospěšná stavba zůstává.