
Na Dědinu budou jezdit tramvaje 20 a 26, o prodloužení nočního spoje rozhodne měření
15. října 2023 09:13
V neděli 22. října se pražský dopravní podnik chystá zprovoznit také prodlouženou trať z Divoké Šárky na sídliště na Dědině. Po nových kolejích zatím budou jezdit pouze denní linky číslo 20 a 26. Trať bude mít tři zastávky – Vlastina, Sídliště Na Dědině a Ciolkovského.
První spoje vyjedou čtvrt hodiny před pátou hodinou, poslední půlhodinu po půlnoci. V ranní a odpolední špičce by měl činit interval čtyři minuty, dopoledne pět minut a po dvacáté hodině deset minut. V sobotu a v neděli přes den jsou jízdní řády sestavené tak, aby interval činil 7,5 minuty.
Noční linka 91 bude prozatím končit v zastávce Divoká Šárka. „Čekáme na měření hluku. Pokud jejich výsledky vyjdou ve prospěch noční linky, bude prodloužena až na Dědinu. Do té doby mohou cestující využívat autobus 910, který i nadále bude jezdit Vlastinou ulicí,“ uvedl Filip Drápal, tiskový mluvčí Ropidu, který organizuje pražskou MHD.
Jaké budou změny v autobusových linkách? Linka 108 se od Dejvické zkrátí do zastávky Divoká Šárka, linka 191 zůstane beze změny vedena Vlastinou ulicí a lidé tak z Dědiny neztratí přímé spojení na Petřiny a dále do Prahy 5 a opačným směrem na letiště a do OC Šetka.
Linka 225 bude ukončena od Velké Ohrady v zastávce Sídliště Na Dědině a její intervaly ve večerních hodinách a o víkendech budou koordinovány s linkou 26 tak, aby na sebe navazovaly a dalo se mezi nimi přestupovat bez velkého čekání.
„Děkuji všem obyvatelům Prahy 6, především těm v Liboci, Ruzyni a na Dědině, za velkou trpělivost s omezeními, které vznikají při výstavbě. Rok a čtvrt je za námi a věřím, že tramvaje, které zajistí přímé spojení Dědiny s centrem Prahy, budou zaslouženým přínosem,“ řekl radní pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS).
Podle plánů hlavního města by zastávka Dědina mohla být konečnou jen několik let. V létě totiž rada hlavního města souhlasila s tím, aby začaly přípravy na prodloužení tramvajové tratě z Dědiny až na Dlouhou Míli k OC Šestka. Smyčka Dědina už s budoucím odbočením směrem k Pražskému okruhu počítá, proto tady nebudou třeba žádné velké stavební úpravy.
Pražský okruh trať překříží po mostu, který je postavený, neboť s prodloužením tramvaje se počítalo už při stavbě okruhu, a následně se obloukem stočí do Fajtlovy ulice. V prostoru dnešních zastávek autobusů u OC Šestka bude zastávka Nádraží Dlouhá Míle, za kterou vznikne nové obratiště. Stavba začne nejdříve v roce 2027.