Na Branický most se vrací vlaky, jezdit budou zatím jen po jedné koleji
30. června 2024 07:04
Práce na zdvoukolejnění mostu začaly přesně před rokem, také na začátku letních prázdnin. S nabídkovou cenou 2 148,5 milionu korun bez DPH v tendru uspěla společnost „TBR + PORR + EŽ + GJW – KRČ“, tvořená společníky Metrostav TBR, PORR, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.
Realizace stavby umožní odklon vlaků mezi hlavním a smíchovským nádražím během plánované rekonstrukce mostů pod Vyšehradem. Buduje se především druhá traťová kolej v úseku od odbočky Tunel, nacházející se před Branickým mostem, do stanice Praha-Krč. Vznikla i nová odbočka Spořilov, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou.
Projekt zahrnuje rovněž sanaci Branického mostu, vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově.
Branický most, nazývaný také most Inteligence, pochází z poloviny minulého století. Železniční provoz na něm odstartoval v roce 1964. Přestože se původně budoval jako dvoukolejný, stavbaři na něm nakonec položili pouze jednu kolej. Doposud byl využívaný především nákladními vlaky a tvoří součást nákladního průtahu Prahou.