Dnes Neděle - oblacno 24°C
Zítra Pondělí - zatazeno 25°C
Neděle 16. 6. 2024
Svátek má Zbyněk
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Na Barrandovském mostě probíhá zatěžovací zkouška, končí letošní část oprav
Zatěžovací zkouška na Barrandovském mostě. Foto: TSK

Na Barrandovském mostě probíhá zatěžovací zkouška, končí letošní část oprav

Na Barrandovském mostě začala ve středu večer zatěžovací zkouška, kterou skončí letošní část oprav jižní části mostu ve směru do Braníku. Na hlavní část mostu najely z rampy ze Strakonické ulice nákladní automobily. Na samotném mostě přes Vltavu byla auta zhruba za hodinu, uvedla na dotaz ČTK kolem 22:20 mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Zkouška trvala do čtvrtečních 05:00.

Stejná situace se bude opakovat i v noci na pátek 1. září ve stejný čas. Přes den bude most nadále průjezdný tak, jak je tomu od začátku letošních oprav, tedy v každém směru budou namísto čtyř pouze tři jízdní pruhy.

Letošní opravy mostu zahájili silničáři 15. května. Zahrnují práce v levé polovině jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku a na rampě z ulice K Barrandovu. Do běžného provozu se most a rampa z ulice K Barrandovu vrátí v neděli 3. září v ranních hodinách.

Na most ve středu večer najelo šest plně naložených nákladních vozidel, každé o hmotnosti 48 tun, která budou umísťována postupně v různých sestavách v jednotlivých polích mostu.

V uplynulých týdnech silničáři na mostě a rampě z Barrandova již položili vyrovnávací vrstvu ze speciálního betonu a hydroizolaci, udělali betonové římsy, namontovali sloupky pro svodidla, namontovali zábradlí a nerezový odvodňovací systém. V posledních dnech položili asfaltové vrstvy.

Při nynější noční zatěžovací zkoušce je kromě jižní části mostu ve směru ze Smíchova do Braníku rovněž zcela uzavřený nájezd z Barrandova a ze Strakonické a sjezd do Modřan. Ve směru do Braníka mohou auta jezdit jen jedním pruhem vedeným v protisměru, kterým jezdí již nyní. Z ostatních směrů je nutné jet po objízdných trasách.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložená do několika let a vždy potrvá jen část roku. Práce vyjdou za celé období na 594,5 milionu korun.


Autor: ČTK

Mladíci se vezli vlakem. Zvenku

Dnes v 00:07

Záchranáři soukromé záchranné služby záchranné služby TRANS HOSPITAL PLUS při pátečním ošetřování zraněného cyklisty v Černošicích natočili na palubní kameru projíždějící příměstský vlak, na jehož zadní straně se vezla trojice mladíků, kteří stáli na náraznících vagonu. Záběry záchranka zveřejnila...

V Divoké Šárce zemřel muž

Včera ve 23:50

K tragédii došlo v sobotu odpoledne kolem 13:30 hodin v přírodní rezervaci Divoká Šárka. Nedaleko nádrže Džbán po pádu ze skály zemřel muž. Podle policistů se pravděpodobně jednalo o sebevraždu.

Při srážce s nákladním autem zemřel ve Vršovicích chodec

14. června 2024 ve 22:43

Srážku s nákladním autem ve Vršovické ulici u Kubánského náměstí v Praze 10 ve čtvrtek ráno kolem deváté hodiny nepřežil zhruba sedmdesátiletý muž. Jak uvedl server Novinky.cz, nejdřív řidič od nehody ujel, protože si nevšiml, že někoho srazil. Na situaci ho upozornil řidič auta jedoucího za ním....

O více než 70 procent snížila Praha počet reklamních zařízení v ulicích

13. června 2024 v 17:33

Hlavní město pokračuje v procesu kompletní výměny zastávkových přístřešků a postupné redukce samostatně stojících nepřístřeškových reklamních prvků rozmístěných na území metropole. Z původního počtu přibližně 650 kusů těchto zařízení, která byla primárně tvořena reklamními vitrínami nebo sloupy...

Úplný zákaz sdílení motorových koloběžek na svém území chce Praha 1

12. června 2024 ve 22:20

Vedení hlavního města se chce nyní pokusit řešit novou smlouvou s provozovateli sdílených koloběžek s motorovým pohonem, která by obsahovala udělení úplatného souhlasu se zvláštním užíváním veřejného prostoru. Tedy jakousi regulací. Praha 1 ale dál trvá na úplném vyloučení nabízení motorových...

Další články
Nahoru