Dnes Sobota - zatazeno 7°C
Zítra Neděle - polojasno 8°C
Sobota 20. 4. 2024
Svátek má Marcela
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Na autobusové lince v Praze 4 začnou jezdit elektrobusy, dobíjet se budou díky sousedství tramvajové trati
Ve Vodárenské ulici u Podolské vodárny je výstupní zastávka autobusové linky 134, zároveň tu vedou manipulační koleje, které využívají tramvaje při výlukách. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons - CC BY-SA 3.0

Na autobusové lince v Praze 4 začnou jezdit elektrobusy, dobíjet se budou díky sousedství tramvajové trati

Na autobusové lince číslo 134, která pravidelně vozí v rámci pražské MHD cestující mezi Podolskou vodárnou a Dvorci, budou jezdit elektrobusy. Aktuálně o tom rozhodli pražští radní.

Půjde o první linku, na které hlavní město nasadí do provozu takzvané čtyřpólové nabíjení. Linka začíná i končí na zastávkách, kde je dostupná tramvajová trať, takže tam půjde snadno udělat napojení nabíjecí stanice.

Cílem je snížit množství emisí v ovzduší. „Hlavní výhodou této technologie je snížení škodlivých emisí z provozu dieselových vozidel v městské dopravě a také snížení hlučnosti v ulicích a na trasách linek,“ uvedl pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti).

„Autobusy v Praze spotřebují během jednoho roku přibližně třicet milionů litrů nafty. I díky čtyřpólovému nabíjení elektrobusů budeme moci toto číslo nadále aktivně snižovat,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Vedení města včera schválilo takzvanou předprojektovou přípravu, která bude zahrnovat technickou specifikaci, průzkum inženýrských sítí, možnost připojení, podrobnou analýzu provozních podmínek či energetickou bilanci. Předpokládané náklady na vytvoření bilance jsou 2,5 milionu korun. Stejnou technologii využívají i další evropská města ve Velké Británii, Francii, Norsku či Dánsku.

Na konci příštího roku by mohla začít výstavba nabíječek a nákup vozidel, zahájení testovacího provozu plánuje metropole na první polovinu roku 2022. Následující rok by došlo k vyhodnocení projektu.

„Asi jediným úskalím je pořizovací hodnota elektrobusu a dobíjecí infrastruktury. Ta je oproti klasickému naftovému autobusu vyšší, ale naopak náklady na provoz připadají přibližně jen na desetinu oproti klasickým autobusům,“ sdělil generální ředitel OICT Michal Fišer.

Praha chystá elektrifikaci také dalších linek. Již pracuje na nasazení trolejbusů na linku 140 z Palmovky do Čakovic a na linku 119 na letiště v Ruzyni. V těchto případech by však šlo o odlišný způsob dobíjení než u linky 134. V případě dvou zmíněných by totiž byly vozy nabíjeny nejen v konečných stanicích, ale rovněž při jízdě z trolejí.


Autor: Jan Puci

Praha 6: Jak řešit pěší propojení Kladenské a Africké ulice

Dnes ve 12:09

Pokud se chcete zapojit do rozhodování, která ze tří uvažovaných variant má šanci na realizaci, přijměte pozvání na veřejné setkání v úterý 23. dubna v 17 hodin u trafačky za domem na adrese Kladenská 12.

Děti rozdají smajlíky a mračouny

Dnes v 08:07

Akce Smajlík vrací do ulic Prahy 4. Dopravně preventivní akci pořádá radnice a Policie České republiky. Děti si opět připravily pro řidiče smajlíky a mračouny.

V úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí nahradí tramvaje autobusy

15. dubna 2024 v 10:22

Od středy 17. dubna do neděle 28. dubna bude z důvodu oprav přerušen tramvajový provoz v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí.

Praha 6: Přestupky nově vyřešíte v Poliklinice Pod Marjánkou

8. dubna 2024 v 07:17

Ve dnech 18. a 19. dubna bude pro veřejnost uzavřený odbor přestupkového řízení, protože se bude stěhovat z adresy Dr. Zikmunda Wintra 768/20 do Polikliniky Pod Marjánkou.

Další články
Nahoru