dnes
Středa - oblacno
1°C
zítra
Čtvrtek - zatazeno
0°C
pozítří
Pátek - oblacno
2°C
Na autobusové lince v Praze 4 začnou jezdit elektrobusy, dobíjet se budou díky sousedství tramvajové trati
Ve Vodárenské ulici u Podolské vodárny je výstupní zastávka autobusové linky 134, zároveň tu vedou manipulační koleje, které využívají tramvaje při výlukách. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons - CC BY-SA 3.0

Na autobusové lince v Praze 4 začnou jezdit elektrobusy, dobíjet se budou díky sousedství tramvajové trati

Na autobusové lince číslo 134, která pravidelně vozí v rámci pražské MHD cestující mezi Podolskou vodárnou a Dvorci, budou jezdit elektrobusy. Aktuálně o tom rozhodli pražští radní.

Půjde o první linku, na které hlavní město nasadí do provozu takzvané čtyřpólové nabíjení. Linka začíná i končí na zastávkách, kde je dostupná tramvajová trať, takže tam půjde snadno udělat napojení nabíjecí stanice.

Cílem je snížit množství emisí v ovzduší. „Hlavní výhodou této technologie je snížení škodlivých emisí z provozu dieselových vozidel v městské dopravě a také snížení hlučnosti v ulicích a na trasách linek,“ uvedl pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti).

„Autobusy v Praze spotřebují během jednoho roku přibližně třicet milionů litrů nafty. I díky čtyřpólovému nabíjení elektrobusů budeme moci toto číslo nadále aktivně snižovat,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Vedení města včera schválilo takzvanou předprojektovou přípravu, která bude zahrnovat technickou specifikaci, průzkum inženýrských sítí, možnost připojení, podrobnou analýzu provozních podmínek či energetickou bilanci. Předpokládané náklady na vytvoření bilance jsou 2,5 milionu korun. Stejnou technologii využívají i další evropská města ve Velké Británii, Francii, Norsku či Dánsku.

Na konci příštího roku by mohla začít výstavba nabíječek a nákup vozidel, zahájení testovacího provozu plánuje metropole na první polovinu roku 2022. Následující rok by došlo k vyhodnocení projektu.

„Asi jediným úskalím je pořizovací hodnota elektrobusu a dobíjecí infrastruktury. Ta je oproti klasickému naftovému autobusu vyšší, ale naopak náklady na provoz připadají přibližně jen na desetinu oproti klasickým autobusům,“ sdělil generální ředitel OICT Michal Fišer.

Praha chystá elektrifikaci také dalších linek. Již pracuje na nasazení trolejbusů na linku 140 z Palmovky do Čakovic a na linku 119 na letiště v Ruzyni. V těchto případech by však šlo o odlišný způsob dobíjení než u linky 134. V případě dvou zmíněných by totiž byly vozy nabíjeny nejen v konečných stanicích, ale rovněž při jízdě z trolejí.


V úterý se vrátí provoz do uzavřeného úseku v Prosecké ulici

30. listopadu 2020 ve 20:41

Technická správa komunikací dokončila 30. listopadu práce na kompletní rekonstrukci komunikace a chodníků v Prosecké ulici v úseku od ulice Františka Kadlece po ulici Na Labuťce, a tím se nejpozději v úterý 1. prosince 2020 vrátí do toho úseku provoz v obou směrech.

Ve čtvrtek v noci neprojedete Tunelovým komplexem Blanka

25. listopadu 2020 v 06:25

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Tunelový komplex Blanka od 26. listopadu od 23 hodin do 27. listopadu do 5 hodin uzavřen.

Na Ořechovce začaly platit parkovací zóny

23. listopadu 2020 ve 12:18

Na Ořechovce v šesté městské části dnes začaly platit parkovací zóny. Od 2. listopadu platí v Praze 6 zóny také na Hanspaulce.

Další články
Nahoru