Dnes Čtvrtek - obcasny-dest 9°C
Zítra Pátek - prehanky-dest 6°C
Čtvrtek 6. 5. 2021
Svátek má Radoslav
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Na autobusové lince v Praze 4 začnou jezdit elektrobusy, dobíjet se budou díky sousedství tramvajové trati
Ve Vodárenské ulici u Podolské vodárny je výstupní zastávka autobusové linky 134, zároveň tu vedou manipulační koleje, které využívají tramvaje při výlukách. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons - CC BY-SA 3.0

Na autobusové lince v Praze 4 začnou jezdit elektrobusy, dobíjet se budou díky sousedství tramvajové trati

Na autobusové lince číslo 134, která pravidelně vozí v rámci pražské MHD cestující mezi Podolskou vodárnou a Dvorci, budou jezdit elektrobusy. Aktuálně o tom rozhodli pražští radní.

Půjde o první linku, na které hlavní město nasadí do provozu takzvané čtyřpólové nabíjení. Linka začíná i končí na zastávkách, kde je dostupná tramvajová trať, takže tam půjde snadno udělat napojení nabíjecí stanice.

Cílem je snížit množství emisí v ovzduší. „Hlavní výhodou této technologie je snížení škodlivých emisí z provozu dieselových vozidel v městské dopravě a také snížení hlučnosti v ulicích a na trasách linek,“ uvedl pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti).

„Autobusy v Praze spotřebují během jednoho roku přibližně třicet milionů litrů nafty. I díky čtyřpólovému nabíjení elektrobusů budeme moci toto číslo nadále aktivně snižovat,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Vedení města včera schválilo takzvanou předprojektovou přípravu, která bude zahrnovat technickou specifikaci, průzkum inženýrských sítí, možnost připojení, podrobnou analýzu provozních podmínek či energetickou bilanci. Předpokládané náklady na vytvoření bilance jsou 2,5 milionu korun. Stejnou technologii využívají i další evropská města ve Velké Británii, Francii, Norsku či Dánsku.

Na konci příštího roku by mohla začít výstavba nabíječek a nákup vozidel, zahájení testovacího provozu plánuje metropole na první polovinu roku 2022. Následující rok by došlo k vyhodnocení projektu.

„Asi jediným úskalím je pořizovací hodnota elektrobusu a dobíjecí infrastruktury. Ta je oproti klasickému naftovému autobusu vyšší, ale naopak náklady na provoz připadají přibližně jen na desetinu oproti klasickým autobusům,“ sdělil generální ředitel OICT Michal Fišer.

Praha chystá elektrifikaci také dalších linek. Již pracuje na nasazení trolejbusů na linku 140 z Palmovky do Čakovic a na linku 119 na letiště v Ruzyni. V těchto případech by však šlo o odlišný způsob dobíjení než u linky 134. V případě dvou zmíněných by totiž byly vozy nabíjeny nejen v konečných stanicích, ale rovněž při jízdě z trolejí.


Most v ulici Za Černým mostem bude neprůjezdný

Dnes v 15:07

Technická správa komunikací (TSK) zahájí v úterý18. května rekonstrukci mostu, který vede přes železniční trať a převádí ulici Za Černým mostem, která se dále napojuje přes komunikaci Cíglerova na Pražský okruh (Poděbradská/Chlumecká).

V noci ze čtvrtka na pátek neprojedete Brusnickým a Dejvickým tunelem

4. května 2021 ve 14:03

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie budou tunely Brusnický a Dejvický uzavřeny od čtvrtka 6. května od 23 hodin do pátku 7. května do 5 hodin.

V noci ze středy na čtvrtek neprojedete Strahovským tunelem

3. května 2021 ve 13:59

Z důvodu pravidelné údržby technologie a čištění kamer bude Strahovský tunelu od středy 5. května od 23 hodin do čtvrtka 6. května do 5 hodin uzavřen.

Patočkovu ve směru do centra uzavřou opravy

1. května 2021 v 09:03

Technická správa komunikací (TSK) zahájí 10. května souvislou údržbu ulice Patočkova ve směru do centra, v úseku ulic Bělohorská a Pod Královkou.

Pro nový tunel do Berouna hledá Správa železnic zpracovatele dokumentace

29. dubna 2021 ve 12:42

Správa železnic vyhlásila opakované výběrové řízení na zhotovení aktualizace dokumentace pro územní řízení stavby nové trati mezi Prahou-Smíchovem a Berounem. Její součástí bude přibližně 24 kilometrů dlouhý tunel.

Praha 9: Nově otevřené parkoviště pro rezidenty

27. dubna 2021 v 11:35

Od úterý 27. dubna je řidičům k dispozici rezidentské parkoviště za Poliklinikou Prosek.

Na Novém spojení začaly rozsáhlé údržbové práce

25. dubna 2021 ve 21:50

Na část nejvytíženějšího koridorového uzlu v Praze se přesunuli stavbaři. Jejich úkolem je kompletní úprava geometrické polohy koleje a výhybek v oblasti takzvaného Nového spojení a úseku trojkolejné trati Praha-Libeň – Praha-Běchovice.

Další články
Nahoru