Dnes Čtvrtek - zatazeno 4°C
Zítra Pátek - zatazeno 1°C
Čtvrtek 8. 12. 2022
Svátek má Květoslava
Advent v Praze
Tipy na adventní akce v metropoli
My ne, to oni. Politici si předhazují odpovědnost za špatný stav Barrandovského mostu
Pražský primátor Zdeněk Hřib (vpravo) a jeho náměstek Adam Scheinherr. Foto: Jan Puci

My ne, to oni. Politici si předhazují odpovědnost za špatný stav Barrandovského mostu

Oprava Barrandovského mostu bude po zimní pauze pokračovat v květnu, na důležité dopravní stavbě to už přinese omezení pro řidiče. S blížícími se pracemi pražští politici zesilují rétoriku a vzájemně se obviňují, kdo za špatný stav mostu může. Vládnoucí koalice vyčítá ODS, že když několik volebních období hrála v Praze prim, tak údržbu zanedbala. Občanští demokraté zase zveřejňují dle nich jasné důkazy, jak si vedení Prahy počítá zmateně. Další kolo této politické bitvy se odehrálo dnes.

Když dopoledne přivítali primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) desítky novinářů jevících zájem o prohlídku útrob dopravní stavby, neodpustili si opakovaně šťouchnout do ODS.

„Nestarala se o most, jak měla, proto už opravu nemůžeme odkládat,“ řekl primátor Hřib. „Na Barranďák se nesáhlo už skoro 40 let. Most se nachází na stupni 5 ze 7, přičemž čím vyšší číslo, tím horší. Naši předchůdci, respektive současná magistrátní opozice, nechali most dál chátrat. Když ho chceme opravit, kritizují,“ dodal.

Podle Scheinherra se kvůli špatnému mostu a jeho zanedbané údržbě už nedá s opravou čekat. Již dříve ho podpořil stranický kolega Jan Čižinský. „ODS kalí vodu, jak může. A snaží se opravu Barrandovského mostu sabotovat. Bez ohledu na to, že ohrožuje životy lidí z Prahy i z celé České republiky. Na most se desítky let nesáhlo a podle statiků doslova hrozí jeho zřícení podobně jako mostu v Janově. Politici před námi to ignorovali, protože se báli, že by jim oprava ,prohrála volby´,“ uvedl.

ODS si kritiku nechce nechat líbit a dnes zveřejnila seznam údajných pěti polopravd a mýtů Zdeňka Hřiba a Adama Scheinherra, které šíří kolem Barrrandovského mostu.

Mýtus č. 1: Oprava mostu, stejně jako objízdné trasy, jsou perfektně připraveny
„V rámci posledního zasedání Zastupitelstva hlavního města Prahy koncem ledna 2022 vyzvali zastupitelé za ODS náměstka Scheinherra, aby předložil podrobný plán oprav a objízdných tras. Podle našich zjištění totiž do dnešního dne nikdo z magistrátu nejednal se zástupci dotčených městských částí, aby jim tyto dokumenty představil,“ sdělila ODS.

Mýtus č. 2: Komunikace s veřejností běží jako na drátkách
„Vedení Prahy vytrvale odmítá, že by město podcenilo veřejnou komunikaci opravy Barrandovského mostu. Celá rekonstrukční akce má mít svého komunikačně-stavebního koordinátora. O jeho existenci však zatím ví pouze hrstka lidí a nikdo reálně netuší, jakou komunikační strategii má město v případě této stavební akce připravenou,“ rýpli si občanští demokraté.

Mýtus č. 3: Občané nemusejí mít strach z dopravních omezení
„Je zřejmé, že ulice jako K Barrandovu, Strakonická, Modřanská, Komořanská, ale například i Vídeňská, Radlická nebo Milady Horákové či Evropská velmi pravděpodobně zaznamenají dopravní nápor, a to v délce trvání několika let,“ tvrdí ODS.

Mýtus č. 4: Vedení Prahy před špatným technickým stavem mostů nezavírá oči
„Opakovaně upozorňujeme vedení Prahy na skutečnost, že s jednotlivými městskými částmi nikdo nekomunikuje. V situaci, kdy hrozí kolaps dopravy v celé Praze – a všichni politici to dobře vědí – není mlčení správně zvolená strategie. O to víc to překvapí u představitelů Pirátů a Prahy Sobě, kteří svůj politický um staví na transparentnosti a otevřenosti radnice. Nikdo nepochybuje o tom, že do Barrandovského mostu zatéká, nikdo nepochybuje, že potřebuje opravit. Pochybujeme pouze o schopnostech politiků ve vedení Prahy tak náročný proces uřídit," říká starosta Prahy 13 a pražský zastupitel David Vodrážka (ODS).

Mýtus č. 5: Za špatný stav Barrandovského mostu mohou předchůdci Zdeňka Hřiba
„Desetiletí v Praze nikdo nesebral politickou vůli ani odvahu opravit Barrandovský most, který je páteřní dopravní stavbou města. Je to ostuda a nezodpovědnost. Nemůžeme si dovolit dále riskovat bezpečnost Pražanů i mimopražských obyvatel, kteří most potřebují aktivně používat. Ze strany předchozích politických reprezentací to byla ukázka naprostého nezájmu o klíčovou dopravní infrastrukturu místo potřebného naplánování nezbytné rekonstrukce při každodenním průjezdu až 140 tisíc vozidel,“ sdělil primátor Zdeněk Hřib.


Autor: Jan Puci

Vedení Prahy 4 rozdělilo gesce mezi jednotlivé radní

29. listopadu 2022 v 19:35

Radní Prahy 4 schválila na svém prvním zasedání ve středu 23. listopadu rozdělení gescí nad různými oblastmi v rámci samostatné působnosti městské části Praha 4. Zároveň schválila Rada i pořadí zastupování starosty místostarosty. Městská část o tom informovala na svém...

Další články
Nahoru