dnes
Čtvrtek - zatazeno
10°C
zítra
Pátek - polojasno
13°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
8°C
Modré zóny pro Libeň, Karlín a Kobylisy
Například Praha 2 zavedla modré zóny pro rezidenty v roce 2007. Foto: archiv

Modré zóny pro Libeň, Karlín a Kobylisy

Nečinnost v řešení s parkováním v Libni a zejména v Karlíně by mohla do dvou let způsobit absolutní kolaps systému. Podle Michala Švarce, zástupce starosty Prahy 8, by nově připravovaný projekt, plánovaný na říjen až listopad příštího roku, měl dosavadní systém zásadně změnit.

Konkrétně v Karlíně, části Libně, v okolí stanice metra Kobylisy a Ládví se počítá zavedením smíšených a modrých parkovacích zón. Byť se zdá, že start uvažovaného projektu je zatím časově vzdálený, už nyní u tamních obyvatel vzbuzuje řadu nadějí.

Zároveň však i obavy, zda záměr radnice splní očekávaný účel. A to zejména v místech, kde majitelé aut procházejí každodenní zkouškou nervů.

„V současnosti tato místa představují především blízkost divadel, stanice metra Křižíkova a stejnojmenné ulice,“ vysvětloval serveru Pražský patriot zástupce starosty Michal Švarc, do jehož gesce doprava spadá.

Zároveň však upozorňuje, že parkování na větší části území osmého obvodu zůstane nadále neregulované. Situace je podle místostarosty v současné době v uvedených oblastech neudržitelná, navíc v příštím roce Praha 8 zůstane posledním ostrůvkem, kam si budou moci zaparkovat vozidlo bezplatně řidiči – návštěvníci Prahy a řidiči z míst, kde již jsou, anebo brzy budou, zavedeny placené zóny.

Zvýhodnění důchodců a invalidů

Značné procento ploch podle aktuálních zjištění radnice údajně zabírají vozidla řidičů dojíždějících z jiných lokalit, kteří tak obsazují místa určená místním obyvatelům.

„Se svými vozy přijedou v pondělí a odjíždějí na následující víkend. Počet zablokovaných parkovacích míst tak není rozhodně nijak zanedbatelný. Nutno podotknout, že rozhodnutí zavést zóny rezidenčního parkování není motivováno ekonomicky, ale snahou zajistit parkování občanům osmé městské části, které chceme zvýhodnit,‟ zdůraznil místostarosta.

Jinými slovy, obyvatelé „osmičky“ budou mít možnost zakoupit si rezidenční parkovací kartu, která zajišťuje všem stejné právo parkovat kdekoli v oblasti vyhrazené pro rezidenční parkování na území domovského obvodu bez omezení.

Dojíždějící a řidiči ze sousedních městských částí, kteří využívají především v Karlíně a Libni bezplatné parkování, již nebudou mít možnost tato místa blokovat. Rezidenční karta pro občany i uživatele firemních vozů s trvalým bydlištěm tak bude stát 700 korun za rok. Zvýhodněni budou pouze důchodci a invalidé – za kartu zaplatí 350 Kč. Ta bude platit na celém území Městské části Praha 8.

Zdrženlivý magistrát

Obavy některých řidičů v debatách s radnicí však plynou z možnosti, že jim poplatek parkovací místo stejně nezaručí. „V realizaci nového projektu bych to vnímal už jako zcela výjimečnou situaci. Protože na rozdíl od ostatních částí Prahy, kde jsou již zóny placeného stání zavedeny, náš systém počítá se zcela nadstandardním rozsahem takzvaných smíšených parkovacích zón, v návrhu radnice Prahy 8 je jich 70 procent celkového počtu parkovacích míst,“ řekl Michal Švarc.

Na nich rezidenti vlastnící kartu parkují bez dalších poplatků a návštěvníci platí jen v určitých hodinách,‟ uzavřel místostarosta Michal Švarc s tím, že návrh projektu samozřejmě musí ještě projít schvalovacím řízením pražského magistrátu.

A ten se zatím k projektu údajně staví zdrženlivě. „Je to otázka širší diskuze a časem k ní nepochybně dojde,“ odpověděl diplomaticky Josef Nosek, náměstek primátora.


Autor: Petr Štrompf

Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru