
Modernizace trati mezi Smíchovem a Černošicemi bude dokončena v roce 2022
29. prosince 2021 06:10
„Modernizace by měla výrazně přispět k tomu, aby se po železnici dostalo do Prahy a z ní více lidí, protože po dokončení celého úseku mezi Smíchovem a Berounem by tu ve špičkových časech měl být takt až 10 minut, což bude pro cestující pozitivní posun,“ řekl ministr Kupka.
Aktuálně probíhají práce na železničním spodku 1. koleje v úseku odbočka Barrandov – Praha-Radotín a na 3. koleji v úseku odbočka Tunel – Praha-Radotín.
Na zastávce Praha-Velká Chuchle probíhá výstavba opěrné stěny a podchodu. Ve stanici Praha-Radotín se pak dokončují práce na nástupišti a podchodu pro cestující. Pokračuje i výstavba trakční měnírny v Chuchli, výstavba technologického objektu v Malé Chuchli a realizace kabelových tras v rámci celé stavby.
Trať se modernizuje ve stávající stopě, projekt zahrnuje kompletní rekonstrukci stanice Praha-Radotín, kde je zřízen nový přístup do podchodu od stávajícího přejezdu v ulici Na Betonce, který bude v rámci protipovodňových opatření zrušen.
Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 kilometrů za hodinu rychleji.
V metropoli tak vznikne další čtyřkolejný úsek, nyní je čtyřkolejný úsek od vinohradských tunelů po Hostivař.
Celkové náklady na modernizaci úseku mezi Černošicemi a Smíchovem jsou 3,6 miliardy korun, část pokryjí dotace z EU.
Jak informovalo ministerstvo dopravy, na stavbu budou navazovat i další investiční akce jako například rekonstrukce stanice Praha-Smíchov (od roku 2022), optimalizace trati Černošice – odbočka Berounka (květen 2024) nebo optimalizace úseku Karlštejn – Beroun (srpen 2022).