dnes
Pondělí - zatazeno
12°C
zítra
Úterý - obcasny-dest
12°C
pozítří
Středa - oblacno
10°C
Místostarosta Prahy 2 Jan Korseska: Parkovací zóny požadujeme jednodušší a výhodnější pro rezidenty
Zóny placeného stání fungují v Praze 2 od podzimu 2007. Ilustrační foto: archiv

Místostarosta Prahy 2 Jan Korseska: Parkovací zóny požadujeme jednodušší a výhodnější pro rezidenty

Zástupce starostky Prahy 2 Jan Korseska (ODS) má ve vedení městské části v kompetenci oblast financí a dopravy. Jaké zásadní investice letos „dvojku“ čekají? Jak se (ne)osvědčil nový systém zón placeného stání, který platí od loňského podzimu? Kde a kdy budou na území druhé městské části instalovány takzvané chytré lampy. Na tyto a další otázky odpovídal serveru Pražský patriot.

Jaké zásadní investice letos Praha 2 plánuje v oblasti dopravy?
Na konci loňského roku si nechala městská část Praha 2 zpracovat nezávislou odbornou studii na Fakultě dopravní ČVÚT. Nyní studie prochází podrobným rozborem v naší dopravní komisi. Její členové následně doporučí Radě MČ Praha 2 investiční priority, a tak zatím nebudu prozrazovat ty svoje. Možná za zmínku stojí, že máme vypracovanou studii na stavbu „Parkovacího domu Pod Nuselskými schody“. Již delší dobu čekáme na stanovisko dotčených orgánů státní správy. Jinak v rozpočtu pro tento rok počítáme například s pokračováním takzvaného „chodníkového programu“, v jehož rámci přispíváme Technické správě komunikací deseti miliony korun ročně na opravy chodníků. Kamenem úrazu je, že opravu či nápravu mnohých míst, problematických z hlediska dopravy, nemůže uskutečnit sama městská část, ale musí žádat pražský magistrát a jeho firmy.

jan-korseska

Zástupce starostky Prahy 2 Jan Korseska

Loni na podzim komplikovala cestování MHD rekonstrukce tramvajové trati v Nuselském údolí. I když investorem u takových projektů není Praha 2, snaží se vstupovat do jejich příprav, aby došlo k zmírnění dopadů nejen na cestující, ale třeba i na obyvatele okolních domů?
Samozřejmě, my se vždy snažíme, aby stavba co nejméně zatěžovala občany. Je to i součástí programového prohlášení Rady městské části. Proto svoláváme jednání všech zúčastněných stran a snažíme se o maximální koordinaci a to i u staveb, kde jsme jenom prostí účastníci řízení. Nahrazujeme tím práci někoho jiného, ale tak to mnohdy bývá. Někdy se nám sice nepodaří investora přesvědčit či donutit, aby stavbu prováděl podle našich představ, ale vždy se o to pokoušíme. Také máme v plánu podpořit kulturní festival, který se má letos konat na Ostrčilově náměstí, hodláme uspořádat akci i na Sluneční stráni na Folimance, kterou jsme loni  nákladně a krásně zrekonstruovali – a obecně chceme celou oblast po náročné dopravní rekonstrukci zase trochu oživit.  
 
V říjnu začal i na území Prahy 2 platit nový systém zón placeného stání (ZPS). Panovaly obavy z reakcí veřejnosti, „dvojková“ radnice dokonce nechala vytisknout informační letáky. Potvrdily se nakonec obavy?
Potvrdily, bohužel beze zbytku. Praha 2 měla od samého počátku k novému magistrátnímu systému ZPS zásadní připomínky a s návrhem nesouhlasila. Měli jsme před sebou dvě možnosti volby: buď přistoupit na nový systém, protože minulému pověřenému správci ZPS končila smlouva s hlavním městem Prahou, nebo od ZPS úplně odstoupit. Jenže tím by se stala Praha 2 jedním velkým parkovištěm pro centrum města, což by bylo ještě horší, než je současná situace. Po čtyřměsíčním provozu dle stávajících podmínek a po vyhodnocení statistiky skenovacími vozidly (respektovanost a obsazenost) by měl magistrát přistoupit k dílčím změnám. A Praha 2 se bude opětovně snažit, aby byly co nejvíc vyslyšeny připomínky našich obyvatel. Byl bych moc rád, kdyby – a nejen v systému parkování – magistrát více naslouchal připomínkám jednotlivých městských částí. My budeme změny určitě požadovat a prosazovat. Náš názor je, že systém se musí od základu změnit, zjednodušit a více zvýhodnit rezidenty.
 
Osvědčil se podle Vás nový systém, kdy kontrolu řádně uhrazeného parkovacího oprávnění provádí auta skenující registrační značky?
To se nyní nedá říci, protože ještě nemáme statistiky z kontrol. Ale už dnes víme, že vizuální kontrola formou parkovacích karet byla účinnější. Na první pohled bylo zřejmé, kdo zaplatil a kdo ne. Kontrolu měli i lidé. Přestupek řešili strážníci okamžitě, dnes je to s prodlevou. Takže pokutu sice ten, kdo parkoval neoprávněně, časem zaplatí, ale rezidentům se v daný den místo hned neuvolní.

Jsou v Praze 2 nějaké oblasti a konkrétní ulice, kde by se měl v budoucnu nějak měnit dopravní režim?
Ano, a z celopražského hlediska budou významné například úpravy na Karlově náměstí. Jinak o všech aktuálních změnách samozřejmě informujeme prostřednictvím médií a na obecním webu www.praha2.cz.   
 
Praha 2 loni avizovala, že do veřejného prostoru nechá instalovat několik takzvaně chytrých lamp. Kde a kdy to bude a jaké budou mít funkce?
V průběhu ledna představíme na Folimance první lampu, provoz druhé lampy bude spuštěn v tomto měsíci i v Riegrových sadech. Časem by měly přibýt na území MČ Praha 2 další čtyři místa, kde se bude šířit signál  wi-fi připojení a kde bude zařízení s tlačítkem SOS pro zvýšení bezpečnosti dané oblasti. Tato nová místa jistě ocení i řidiči elektromobilů a elektrokol, protože součástí lamp budou i nabíjecí stanice. Je to přesně jedna z věcí, do kterých by podle mě měla městská část investovat. Moderní technologie s několikanásobným využitím do centra Prahy bezesporu patří. Jaké jsou Vaše priority do konce tohoto volebního období?
Stejné, jako na jeho začátku. Rozpočet bez zadlužení MČ, rozumné hospodaření s obecními financemi a smysluplné investice, dobrá dopravní situace, co nejméně problematický způsob parkování a zlepšující se stav vozovek i chodníků. Jak už jsem ale zmínil, bohužel se městská část nemůže o vše postarat sama, takže jednou z priorit jsou i co nejúspěšnější vyjednávání s magistrátem. A bylo by fajn, kdyby se hlavnímu městu podařila konečně například celková rekonstrukce Karlova náměstí či roky slibované zklidnění Severojižní magistrály. Budeme dělat vše, co je v našich silách a možnostech, pro hlavní cíl všech občanů naší městské části – a tím je spokojený život v Praze 2. Pro nás totiž platí heslo „Žijeme dvojkou“.


Mapa přístupnosti nově pomůže s vyhledáváním parkovacích stání pro držitele ZTP

Včera v 06:45

Mapa přístupnosti usnadňuje život nejen osobám se sníženou schopností pohybu, ale i seniorům nebo maminkám s kočárky už od roku 2016. V současné době lze v mapě dohledat podrobné informace o bezbariérové přístupnosti více než 1100 budov a veřejných prostranství na území hl. města Prahy, které jsou...

BESIP: Co dělat při jízdě v protisměru? Hlavně se neotáčejte!

16. února 2019 v 09:00

Dvě rychle po sobě jdoucí nehody na dálnicích D5 a D10 v posledních dvou dnech upoutaly opět pozornost k nehodám způsobeným auty v protisměru. BESIP radí: zastavte na krajnici, opusťte vůz a zavolejte policii. V žádném případě se na dálnici autem neotáčejte.

Na Českobrodské bude omezena doprava

15. února 2019 v 07:20

Od pondělí 18. února bude pokračovat rekonstrukce Českobrodské ulice. Práce na 300 metrů dlouhém úseku komunikace a jejím okolí ve středu Běchovic, které si vyžádají nezbytná dopravní opatření, potrvají do konce června. 

Na pozici náhradníka do Správní rady VZP byl zvolen nominant Pirátů Východský

14. února 2019 ve 14:36

V souvislosti se zvolením do funkce pražského primátora se Zdeněk Hřib (Piráti) vzdal funkce člena Správní rady VZP s ohledem na kumulaci funkcí, tak jak se slíbil před nástupem do čela vedení Prahy. Piráti na jeho místo nominovali Pavla Východského. Toho předevčírem na pozici náhradníka jmenovala...

Priority vedení Prahy 6 popisuje chválené programové prohlášení. Má 36 stran, nahlédněte do něj

13. února 2019 v 11:42 | Aktualizováno v 17:10

Rada městské části Praha 6 včera schválila „Programové prohlášení Rady městské části Praha 6 pro roky 2018 – 2022“. Jde o soubor priorit vedení radnice. 

Bubenečský tunel bude v sobotu uzavřen

11. února 2019 v 16:36

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Bubenečský tunel uzavřen od soboty 16. února od 23 hodin do neděle 17. února do 5 hodin.

Další články
Nahoru