dnes
Pátek - zatazeno
0°C
zítra
Sobota - polojasno
0°C
pozítří
Neděle - snih
0°C
Místostarosta Humplík: Nejsem zastáncem parkovacích zón na Praze 10, ale nic jiného nám nezbývá
Parkování ve Vršovicích. Ilustrační foto: JP

Místostarosta Humplík: Nejsem zastáncem parkovacích zón na Praze 10, ale nic jiného nám nezbývá

Situace s parkováním v Praze 10 se každým rokem zhoršuje, dlouhodobě se vedou debaty o zavedení zón pro rezidenty. Ty už fungují v okolních městských částech, což situaci na Desítce ještě zhoršilo. Jaký postup v této ožehavé problematice zvolí současné vedení radnice? Na otázky serveru Pražský patriot odpovídal místostarosta Filip Humplík (ODS), který do jehož kompetencí patří doprava a parkování.
filip-humplik_1

Místostarosta Prahy 10 Filip Humplík

Jaký má podle Vašich zjištění nové vedení Prahy přístup k parkovacím zónám v hlavním městě a jak to ovlivní vývoj na Praze 10?
Dle mých informací se má k celoměstskému řešení parkování nejprve vyjádřit komise, které byla ustanovena před nedávnem, nebo teprve ustanovena bude. Zatím vše nasvědčuje tomu, že na celopražské úrovni se toto volební období neprosadí nic. Na Desítce ale máme problém teď a nejde proto čekat několik let na to, až něco vymyslí magistrát.

Loni si Praha 10 nechala zpracovat Analýzu dopravy v klidu celého území městské části, která podrobně mapuje stávající situaci s parkováním a odstavováním vozidel na jejím území. Obdobné studie si Praha 10 nechala dělat i v minulosti. V čem se liší a co nová studie ukazuje?
Že se situace horší. Především po zavedení parkovacích zón na Praze 4 a zbytku Prahy 3. Oproti roku 2004 máme sice o zhruba 3000 více parkovacích míst, ale počet parkujících automobilů vzrostl ještě více. Přes noc na Desítce dokonce v průměru parkuje více aut, než je počet parkovacích míst. Nejhorší situace je z Prahy 10 ve Vršovicích, Strašnicích a na Vinohradech.

parkovani-praha-10a Jelikož máte ve vedení městské části oblast dopravy na starost, jaké budou Vaše další kroky navazující na studii?
Závěry studie byly představeny na výborech a komisích, nyní musím předložit na Radu návrh řešení spočívající v zavedení nebo nezavedení zón a projednat ho ve výborech a komisích a následně opět na Radu a nakonec do zastupitelstva.

Jaký je časový harmonogram dalších kroků?
Do konce dubna udělat rozhodnutí o zavedení parkovacích zón, do konce června absolvovat celé kolečko výbory-rada-zastupitelstvo.

Pokud budou zóny, tak zhruba kdy?
Pokud se zastupitelstvo Prahy 10 usnese do letních prázdnin, tak v průběhu roku 2020. Záleží to na Technické správě komunikací. Pokud zóny v Praze 10 vzniknou, tak se určitě nebudou zavádět ze dne na den na celém území městské části. To není možné ani technicky.

Byla by platnost zón 24 hodin denně, 7 dní v týdnu? Nebo jen v určité dny a hodiny?
Určitě budu prosazovat to, aby parkovací zóny u nás byly mírnější než v jiných městských částech. Nejsem jejich zastánce, ale holt nám nic jiného nezbývá. Jak konkrétně to zmírnění bude vypadat, to si nechám poradit od odborníků.

Zavádění parkovacích zón v každé městské části doprovázely bouřlivé diskuse a rozporuplné reakce veřejnosti. Zóny mají spoustu příznivců i odpůrců. Bude Praha 10 hledět na zpětnou vazbu od veřejnosti?
Určitě. V nejbližší době představíme harmonogram projednávání studie s veřejností a chceme jít takříkajíc „do terénu“ se zeptat přímo lidí. Informování standardními způsoby je samozřejmost.

Problémy s parkováním mohou pomoci řešit nové parkovací kapacity v parkovacích domech. O jejich vzniku hovořila ODS Praha 10 před volbami. Lze vznik parkovacích domů očekávat?
Na to nám má odpovědět studie, která se právě zadává. Její výsledky očekáváme do prázdnin.


Dočasné uzavření cyklostezky v Modřanech

20. ledna 2020 v 18:36

Praha 12 a obvodní ředitelství Městské policie Praha 12 upozorňují, že ve středu 22. ledna bude pokračovat oprava na zařízení protipovodňové ochrany v ulici U Kina v Modřanech.

Praha 5: Oddělení přestupků dopravy se přestěhovalo

14. ledna 2020 ve 12:47

Oddělení přestupků dopravy Odboru dopravy ÚMČ Praha 5 je přestěhováno z původní adresy.

Další články
Nahoru