Dnes Neděle - jasno 14°C
Zítra Pondělí - polojasno 14°C
Neděle 3. 3. 2024
Svátek má Kamil
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Ministr Kupka diskutoval v Přední Kopanině o stavbě Pražského okruhu
Diskuse v Přední Kopanině. Ministr Martin Kupka sedí uprostřed. Foto: ŘSD

Ministr Kupka diskutoval v Přední Kopanině o stavbě Pražského okruhu

Přední Kopanina je další městkou částí Prahy, kde ministr dopravy Martin Kupka osobně seznámil občany s aktuálními plány trasy a podoby Pražského okruhu. Detailní diskuse nad chystanou podobou D0 vede v důsledku k různým dílčím úpravám podoby budoucí stavby. 

U severní části okruhu (Ruzyně – Suchdol) dojde oproti původním plánům například k zahloubení nivelity a přidání zemních valů, výstavbě nového tunelu Horoměřice, úpravám mimoúrovňové křižovatky Suchdol, Horoměřice a dalším úpravám. 

„Dostavba Pražského okruhu na severu metropole je nezbytně nutná. Není možné přešlapovat na místě a znovu a znovu prověřovat jiné varianty, které se opakovaně ukázaly z mnoha důvodů jako horší. Snažíme se projekt upravit tak, aby své okolí co nejméně negativně zasáhl a také tyto změny co nejlépe představit veřejnosti,“ uvedl ministr Kupka na setkání s veřejností. 

Kvůli zlepšení podmínek kolem okruhu byla mimo jiné provedena krajinářsko urbanistická studie, která mimo jiné přispívá k zachování standardního rázu krajiny. Dostavba okruhu podle dopravních prognóz také na některých komunikací představuje až 50% pokles automobilové dopravy oproti situace bez dostavby okruhu.

Ministr Kupka v Přední Kopanině zmínil, že se sice obchvat kolem Prahy řeší už od 1. republiky, ale aktuální podoba zohledňuje současné potřeby obyvatel dotčených městských částí. 

Pouze současná varianta vedoucí přes katastrální území obcí Horoměřice, Zdiby, pražských částí Suchdol, Dolní Chabry, Březiněves a další, tedy blíže ku Praze, odpovídá Zásadám územního rozvoje hl. m. Prahy a Středočeského kraje. V nich je již dlouhodobě zanesena, stabilizována, a navíc ověřena a především potvrzena soudním přezkumem. V případě změny polohy trasy by bylo nutné znovu hledat shodu mezi Hlavním městem, Středočeským krajem a dalšími obcemi, veškeré projekty tedy přepracovávat a riskovat, že se řešení vůbec nebude z hlediska územní průchodnosti a technického řešení možné najít.


Autor: red

V březnu začne druhá etapa opravy tubusu metra B

Včera v 09:31

V pondělí 4. března budou zahájeny práce na druhé etapě opravy tubusu metra Rajská zahrada. Předpokládané ukončení těchto prací je do konce června.

Praha 4: Veřejné setkání k parkování v Horní ulici a jejím okolí

26. února 2024 v 17:02

Veřejné setkání k řešení dopravy v klidu v Horní ulici a jejím okolí se uskuteční v úterý 27. února od 18:30 hodin v jídelně ZŠ Mendíků.

Praha 14: Postupné uzavření Hloubětínské ulice

26. února 2024 v 09:34

Od 4. března do 31. října bude postupně uzavírána Hloubětínská ulice. Důvodem je rekonstrukce vodovodního řadu a kanalizace. Uzavírky budou celkem čtyři.

Prahu 14 v březnu čekají hned dvě dopravní omezení

23. února 2024 ve 13:40

Chlumeckou ulici v Praze 14 čekají hned dvě dopravní omezení. První souvisí se zatěžkávací zkouškou na nově stavěné lávce nad Chlumeckou ulicí a proběhne v termínu od 29. února do 1. března 2024. Uzavřené budou levé jízdní pruhy v obou směrech.

Demolice zavřené části Libeňského mostu začne zhruba za dva měsíce

21. února 2024 ve 13:35

Silničáři začnou bourat nyní uzavřenou část pražského Libeňského mostu blíže k Palmovce na přelomu letošního dubna a května. Do konce února přeloží inženýrské sítě a rovněž začnou v této části odstraňovat tramvajové koleje. Na úterním jednání výboru pro dopravu pražského magistrátu to řekl...

Další články
Nahoru