Dnes Pátek - zatazeno 18°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Ministerstvo schválilo vyhlášku umožňující provoz pražského metra bez strojvůdce
Starší vizualizace soupravy metra bez strojvedoucího. Zdroj: Metroprojekt

Ministerstvo schválilo vyhlášku umožňující provoz pražského metra bez strojvůdce

Na připravované pražské lince metra D budou moci jezdit automatizované vlaky bez strojvůdce. Zajišťuje to návrh vyhlášky, kterou tento týden schválilo ministerstvo dopravy. ČTK to sdělila mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková. Hlavní město chce právě na nové lince používat vlaky bez strojvůdce. V současnosti se na části připravovaného metra uskutečňuje geologický průzkum, do konce roku chce Praha požádat o stavební povolení

Vyhláška navazuje na už schválenou změnu zákona o drahách, ve které je možnost metra bez strojvedoucího zahrnuta. Vyhláška se konkrétně věnuje stavebnímu a technickému řádu drah a podle ministerstva dopravy umožňuje plně automatizované metro, a to zejména pro připravovanou linku D v Praze.

Návrh se mimo jiné věnuje například bezpečnosti cestujících při automatickém provozu. Ta je v něm řešena speciálním oddělením nástupiště od kolejiště nástupištní stěnou s automaticky otevíranými dveřmi, které budou fungovat zároveň s dveřmi metra. „Praha tak bude moct použít podobné systémy, které fungují u metra bez strojvůdce v Paříži, Norimberku, Barceloně nebo Budapešti," podotkla Rezková.

Vyhláška by měla také zajistit, aby veškerá elektrická zařízení v metru, osvětlení či podmínky pro napájecí a napěťové soustavy byly v souladu se stávajícími technickými normami. Návrh nyní směřuje do meziresortního připomínkového řízení, pak na Legislativní radu vlády a po zapracování připomínek a schválení ho dostane k podpisu ministr dopravy.

Praha prostřednictvím dopravního podniku (DPP) zahájila letos v červnu na Pankráci geologický průzkum nutný pro výstavbu. Průzkum se na Pankráci děje na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách má skončit v létě příštího roku a ve dvou bude pokračovat do léta roku 2021. Šachty, štoly a další podzemní prostory budou využity pro metro.

Provoz bez strojvedoucího podle náměstka primátora Adama Scheinherra (Praha Sobě) zajišťuje lepší bezpečnost či větší pravidelnost a nenese nové personální nároky. V budoucnu by mohly soupravy bez strojvedoucích jezdit také na trasách A a C.

V první fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby je DPP, jehož vlastníkem je hlavní město Praha.


Autor: ČTK

Na Štěrboholské spojce budou opravena svodidla

25. března 2024 v 06:58

V termínu od 28. března do 28. dubna bude na Štěrboholské spojce probíhat oprava svodidel a zábradlí mostní konstrukce přes Hostavický potok.

Výměna plynového potrubí na Lehovci a omezení dopravy v Kukelské

24. března 2024 v 07:47

V termínu od 6. dubna do 30. dubna bude postupně pro veškerý automobilový provoz i parkování uzavírána Kukelská ulice na Lehovci. Důvodem postupného uzavírání ve 3 fázích je výměna starého plynového potrubí, které vede ve vozovce.

Koncem března se mění vedení dopravy v Komořanské ulici

22. března 2024 v 09:35

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) naplno obnoví po zimní přestávce práce na Komořanské ulici. V pondělí 25. března se změní aktuální vedení dopravy, a to s ohledem na postup stavebních prací. Spočívat bude v převodu automobilové dopravy ve směru do centra na novou komunikaci...

Hornokrčská ulice bude uzavřena

21. března 2024 v 15:47

V pondělí 25. března zahájí Technická správa komunikací (TSK) opravu dalšího úseku vozovky a chodníků v ulici Hornokrčská v Městské části Praha 4, a to v úseku od křižovatky U Krčské vodárny po ulici Budějovická. 

Další články
Nahoru