dnes
Pondělí - jasno
4°C
zítra
Úterý - prehanky-snih
4°C
pozítří
Středa - jasno
7°C
Ministerstvo schválilo vyhlášku umožňující provoz pražského metra bez strojvůdce
Starší vizualizace soupravy metra bez strojvedoucího. Zdroj: Metroprojekt

Ministerstvo schválilo vyhlášku umožňující provoz pražského metra bez strojvůdce

Na připravované pražské lince metra D budou moci jezdit automatizované vlaky bez strojvůdce. Zajišťuje to návrh vyhlášky, kterou tento týden schválilo ministerstvo dopravy. ČTK to sdělila mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková. Hlavní město chce právě na nové lince používat vlaky bez strojvůdce. V současnosti se na části připravovaného metra uskutečňuje geologický průzkum, do konce roku chce Praha požádat o stavební povolení

Vyhláška navazuje na už schválenou změnu zákona o drahách, ve které je možnost metra bez strojvedoucího zahrnuta. Vyhláška se konkrétně věnuje stavebnímu a technickému řádu drah a podle ministerstva dopravy umožňuje plně automatizované metro, a to zejména pro připravovanou linku D v Praze.

Návrh se mimo jiné věnuje například bezpečnosti cestujících při automatickém provozu. Ta je v něm řešena speciálním oddělením nástupiště od kolejiště nástupištní stěnou s automaticky otevíranými dveřmi, které budou fungovat zároveň s dveřmi metra. „Praha tak bude moct použít podobné systémy, které fungují u metra bez strojvůdce v Paříži, Norimberku, Barceloně nebo Budapešti," podotkla Rezková.

Vyhláška by měla také zajistit, aby veškerá elektrická zařízení v metru, osvětlení či podmínky pro napájecí a napěťové soustavy byly v souladu se stávajícími technickými normami. Návrh nyní směřuje do meziresortního připomínkového řízení, pak na Legislativní radu vlády a po zapracování připomínek a schválení ho dostane k podpisu ministr dopravy.

Praha prostřednictvím dopravního podniku (DPP) zahájila letos v červnu na Pankráci geologický průzkum nutný pro výstavbu. Průzkum se na Pankráci děje na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách má skončit v létě příštího roku a ve dvou bude pokračovat do léta roku 2021. Šachty, štoly a další podzemní prostory budou využity pro metro.

Provoz bez strojvedoucího podle náměstka primátora Adama Scheinherra (Praha Sobě) zajišťuje lepší bezpečnost či větší pravidelnost a nenese nové personální nároky. V budoucnu by mohly soupravy bez strojvedoucích jezdit také na trasách A a C.

V první fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby je DPP, jehož vlastníkem je hlavní město Praha.


Uzavření tubusu Bubenečského tunelu

24. března 2020 v 07:14

Tubus A ve směru na Barrandovský most bude od 30. března do 3. dubna vždy od 23 hodin do 5 hodin uzavřen, tubus B bude bez omezení s provozem v původním směru.

Vlak projel u Masarykova nádraží návěstidlem zakazujícím jízdu

23. března 2020 ve 12:37

Spěšný vlak dnes ráno kolem 8:30 projel u Masarykova nádraží návěstidlem zakazujícím jízdu. Nikomu se nic nestalo, nevznikla žádná škoda. Kvůli zadokumentování události ale zhruba hodinu stál provoz na trati do Českého Brodu. Musely být také odřeknuty některé osobní vlaky. Provoz byl obnoven po...

Praha 5: Klikatá bude od pondělí 23. března uzavřena

22. března 2020 v 06:46

Z důvodu opravy kanalizace a vodovodu bude pro dopravu v termínu od pondělí 23. března do neděle 20. prosince 2020 uzavřena ulice Klikatá. První etapa v termínu od 23. března se týká úseku mezi ulicemi U Waltrovky a Mezná.

Uzavření tubusů Brusnického, Dejvického a Bubenečského tunelu

19. března 2020 v 07:37

Z důvodu pravidelné údržby a mytí bude tubus A – směr Barrandovský most – Brusnického a Dejvického tunelu uzavřen od 20. března do 24. března, vždy od 23 hodin do 5 hodin. Tubus B bude bez omezení s provozem v původním směru.

Další články
Nahoru