
Miliardový tendr na dodávku sedmdesáti trolejbusů pro Prahu vyhrála turecká společnost
17. ledna 2025 19:26
Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky, kterou DPP vyhlásil v říjnu 2022 byla 1,176 miliardy korun bez DPH. Kromě až 70 bateriových trolejbusů typu Standard DPP v této veřejné zakázce poptával také možnost odběru až 70 nových trakčních akumulátorů a výměnu vysloužilých pro zajištění provozuschopnosti vozidel během celé životnosti trolejbusů, dále až 35 sad hardware a software pro diagnostiku závad vozidel, až 20 kusů přenosných nabíječek a systém energetického managementu pro vzdálené sledování a řízení nabíjení vozidel.
„Vysoutěžené bateriové trolejbusy Bozankaya SNG T12 jsou plně nízkopodlažní, dvounápravové, se třemi dvoukřídlými dveřmi a maximální přepravní kapacitou 82 cestujících, z toho 32 míst pro sedící,“ popsala Řehková.
Dodavatel podle ní deklaruje, že vozidla splňují veškeré Standardy kvality PID, svojí kvalitou a provedením odpovídající platným technickým normám a právním předpisům České republiky a Evropské unie.
Všechna vysoutěžená vozidla budou mít celovozovou klimatizaci s topením s funkcí tepelného čerpadla, budou vybavena zařízením pro automatické počítání cestujících, kamerovým systémem zahrnujícím monitorování interiéru, čelní nehodovou a couvací kamerou.
„Vysoutěžené trolejbusy budou vybaveny kompletním odbavovacím a informačním systémem pro pražskou MHD a dodávány v novém jednotném designu PID,“ upřesnila mluvčí.Dodavatel garantuje, že minimální dojezd plně obsazeného vozidla na trakční akumulátor při jízdě bez připojení k trolejovému vedení s odbavováním cestujících ve všech zastávkách, zastavováním na všech křižovatkách a s běžící klimatizací nebo topením bude po celou dobu záruky baterie minimálně 15 kilometrů.
„Dodavatel garantuje minimální životnost 15 let. Záruka na všechna vozidla je 10 let, stejně tak i na trakční akumulátory, kde je ovšem omezena maximálním nájezdem 600 tisíc kilometrů,“ dodala mluvčí.
Podnik v současnosti elektrifikuje vybrané autobusové linky, přičemž nejdále je elektrifikace autobusové linky 137, kde DPP zahájil loni v srpnu výstavbu nabíjecí a napájecí infrastruktury v garáži Řepy a v Peroutkově ulici. Součástí tohoto projektu je podle vedoucího komunikace DPP Daniela Šabíka i budování 37 venkovních dobíjecích stání v garáži DPP Řepy, výstavba by měla trvat do konce dubna 2026.