Mezi stanicemi Hlavní nádraží a Vltavská o víkendu nepojede metro
14. července 2023 10:27
V platnosti budou stejná dopravní opatření jako při minulých výlukách, DPP zavede v denním provozu náhradní tramvajovou dopravu XC a linku č. 36.
Náhradní tramvajová doprava
XC v trase Hlavní nádraží (v Opletalově ulici) – Masarykovo nádraží – Bílá labuť – Těšnov – Štvanice – Vltavská (na předmostí Hlávkova mostu) – Strossmayerovo náměstí – Veletržní palác – Výstaviště.
Linka č. 36 v trase Zvonařka – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Václavské náměstí – Masarykovo nádraží – Bílá labuť – Vltavská (na předmostí Hlávkova mostu) – Výstaviště – Nádraží Holešovice.
Zdroj: DPP
„Ze zastávky Nádraží Holešovice v Partyzánské ulici bude po oba dny každý druhý spoj linky číslo 36 v čase od zhruba osmi hodin ráno do půl desáté večer pokračovat dále v trase Kobylisy – Ládví – Sídliště Ďáblice. Tyto spoje budou od výjezdu ze Zvonařky označeny konečnou stanici Sídliště Ďáblice,“ upřesnila Řehková.
Druhá část spojů linky číslo 36 v čase od osmi hodin ráno do půl desáté večer a všechny spoje před a po tomto čase, bude ze zastávky Nádraží Holešovice v Plynární ulici pokračovat jako linka číslo 12 do konečné na Sídlišti Barrandov.
Tyto spoje budou od výjezdu ze Zvonařky označeny konečnou zastávkou Nádraží Holešovice. Na linku číslo 12 s konečnou zastávkou Sídliště Barrandov se změní teprve v zastávce Nádraží Holešovice.
Doporučené přestupní vazby
Z linky B na linku C
Směr Háje: Ve stanici Můstek přestoupit na linku A, dojet do stanice Muzeum a přestoupit na linku C.
Směr Letňany: Ve stanici Náměstí Republiky vystoupit vestibulem Masarykovo nádraží, přestoupit na tramvajové linky XC nebo č. 36 do zastávky Vltavská a přestoupit na linku C.
Z linky C na linku B
Ve směru od Hájů: Ve stanici Muzeum přestoupit na linku A, dojet do stanice Můstek a přestoupit na linku B.
Ve směru od Letňan: Ve stanici Vltavská přestoupit na tramvajové linky XC nebo 36 do zastávky Masarykovo nádraží a přestoupit na linku B
Zdroj: DPP
První výluka kvůli výměně stropní desky se uskutečnila loni v květnu, rekonstrukce má být hotová do konce roku 2026. Výluky jsou pouze na samotnou výměnu nosníků, jiné práce, například odhalování zkorodovaných nosníků, se obejdou bez zásahu do jízdních řádů, uvedla ČTK.
Rekonstrukci realizují stavební společnosti Metrostav a Geosan a podle dřívějších informací vyjde na 1,79 miliardy korun. Součástí projektu je i rekonstrukce vestibulu, vzniknou nové eskalátory na autobusové nádraží Florenc.