Mezi Prahou a Ostravou začnou od pátku opět jezdit vlaky
20. září 2024 06:00
RegioJet znovu spustí provoz vlaků z Prahy do Ostravy od pátku 20. září. Provoz bude obnoven odpoledne na vnitrostátních i mezinárodních IC spojích (RJ 1011, RJ 1013, RJ 1017, RJ 1019, RJ 1021, RJ 1023) směřujících do Ostravy.
„Vlaky budou trasovány přes Ostravu Vítkovice, Ostravu Kunčice a Havířov, a pokračovat budou dále ve svých trasách do Košic (Návsí) a Polska. Vlaky ve směru do Bohumína a do Opavy ukončí svou jízdu v Ostravě. Od soboty zůstanou již mimo provoz pouze vlaky RJ 1006 a RJ 1015,“ sdělila mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová.
Vlakovou dopravu mezi Prahou a Ostravou od pátku postupně obnovuje i Leo Express. „Naše vlaky budou začínat a končit netradičně ve stanici Ostrava-Kunčice. Tato stanice bude následovat po stanicích Suchdol nad Odrou a Studénka. Náhradní autobusová doprava pojede z Ostravy-Kunčic přímo do Bohumína. Vybrané vlakové spoje budou začínat a končit v Hranicích na Moravě, autobusy pro tyto spoje zastaví ve stanicích Ostrava-Svinov a Bohumín,“ sdělil mluvčí dopravce Emil Sedlařík.
Od soboty předpokládají ČD obnovení provozu vlaků EC 140 až 145 Ostravan Praha – Návsí / Žilina a zpět. Protože jsou nadále uzavřené ostravské stanice Svinov a hlavní nádraží a také Bohumín, pojedou vlaky přes stanici Ostrava-Vítkovice a po trati přes Havířov.
Pojedou tedy mimo stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hlavní nádraží, Bohumín a Petrovice u Karviné. „Od soboty by měly jezdit přes Ostravu také noční vlaky EN Slovakia Praha – Michalovce,“ podotkl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Další rozšíření provozu dálkových vlaků mezi Prahou a severní Moravou, případně Slovenskem, předpokládá národní dopravce v příštím týdnu. „Zavádění dalších spojů však bude postupné a plné obnovení provozu bude záviset na zprovoznění dalších úseků směrem do Bohumína ale také na zprovoznění bohumínského depa a odstavného nádraží,“ upřesnil Šťáhlavský.
Nadále zůstává uzavřeno nádraží Bohumín a také Středisko údržby Českých drah v Bohumíně, které patří mezi největší v České republice. Při povodni došlo k zatopení hal údržby, technicko-hygienických kolejí a dalších zařízení.
Jejich oprava a uvedení do provozu bude probíhat v příštích dnech, případně týdnech. „To může mít v nadcházejícím období dopad do provozu vlaků, jejich řazení a do kvality poskytovaných služeb,“ doplnil mluvčí.