dnes
Pondělí - zatazeno
4°C
zítra
Úterý - zatazeno
6°C
pozítří
Středa - polojasno
3°C
Metro začne jezdit do Motola na začátku dubna, Národní třída bude fungovat letos od července
Takto bude vypadat stanice Veleslavín. Vizualizace: Metroprojekt

Metro začne jezdit do Motola na začátku dubna, Národní třída bude fungovat letos od července

Novým úsekem metra A do Motola se první cestující svezou 6. dubna příštího roku. Radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09) uvedl, že jde o pracovní termín, který se může ještě měnit. Stavba nového úseku metra A začala v roce 2009 a plánované náklady činí 22,5 miliardy korun. Podle dopravního podniku by se ale konečný účet mohl pohybovat kolem 21 miliard korun.

„Termín zprovoznění metra do Motola se už poněkolikáté posouvá. Nejdříve se mluvilo o září 2013, poté se termín posunul na začátek roku 2014. Následně se mluvilo o konci listopadu 2014, aby se vše změnilo na březen 2015. Nyní je slibován termín 6. dubna 2015. Nejsme si jisti, zda tomuto nejnovějšímu slibu můžeme věřit a zda na něj občané mohou spoléhat.“

Adam Halmoši, tiskový mluvčí ÚMČ Praha 6

Stavební práce včetně výtahů a eskalátorů by měly skončit v listopadu letošního roku, následovat bude instalace technologií, bezpečnostní zkoušky a na přelomu příštího roku zkušební provoz. Pro cestující se otevřou čtyři nové stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.

Dělníci dokončují ve stanici Národní třída poslední práce. Připevňují obklady a podhledy. Zbývá dokončit osvětlení a rozhlas a nainstalovat orientační a informační systém metra. Dva roky uzavřená stanice se otevře na začátku července. Náklady na přestavbu přesahují 380 milionů korun, z toho 87 milionů zaplatil investor obchodního centra.

Výstup z metra bude ještě několik měsíců částečně omezen stavbou multifunkčního objektu Quadrio, který roste nad stanicí metra. Jeho dokončení investor plánuje na konec roku.

Ze stanice budou dva výstupy, bezbariérový pro maminky s dětmi, vozíčkáře a starší lidi. Na druhou stranu bude klasický výstup dvěma eskalátory. Cestující se na začátku prázdnin dostanou ze stanice po eskalátorech do suterénu budovy, odkud po dalších jezdících schodech vyjedou na roh Spálené a Purkyňovy ulice. V té době již má být dokončen plášť budovy, výstup tak bude bezpečný. Vstup přes obchodní komplex tak zatím zůstane uzavřen.

„Stanice vzhledově zůstane stejná, jako byla, s tím, že obklady, které byly z dvou vrstev skla, se nahradily smaltovaným plechem, který má obrovskou výhodu, že je velmi dobře omyvatelný," řekl zástupce technického ředitele Jaroslav Šubert. „Zároveň jsme celou stanici přetěsnili proti průsakovým vodám, které tu silně působí," doplnil.

Na konci dubna zároveň začne oprava stanice tramvajové trati v přestupní zastávce Lazarská. Z ní budou moci lidé pohodlně přestupovat už dříve vybudovaným výtahem do metra. Práce vyjdou na více než 52 milionů korun a potrvají dva měsíce.

Dopravní podnik plánuje rekonstrukci i dalších stanic metra. Letos by měla být za provozu dokončena oprava stanice Chodov. Na konci roku pak dopravní podnik chystá výraznou rekonstrukci stanice Muzeum A.


Další články
Nahoru