Dnes Pátek - zatazeno 8°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 7°C
Pátek 19. 4. 2024
Svátek má Rostislav
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Metro D: Vyražen první kilometr tunelů, hloubí se jáma pro stanici Olbrachtova
Tunel, ve kterém budou jezdit soupravy metra mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Foto: Vladimír Dinda / Hochtief CZ

Metro D: Vyražen první kilometr tunelů, hloubí se jáma pro stanici Olbrachtova

Na prvním úseku metra D Pankrác – Olbrachtova je vyražen první kilometr tunelů, přesně 1 033 metrů. Téměř půlkilometr vznikl během geologického průzkumu, dalších 534 metrů vyrazili zhotovitelé za uplynulých sedm měsíců od zahájení výstavby metra D. Hloubící nebo razící práce nyní probíhají na čtyřech místech. Po dokončení přípravných prací a přeložek inženýrských sítí nově začalo také hloubení těžní jámy pro výstavbu budoucí stanice Olbrachtova. Na setkání s novináři o tom informovali zástupci pražského dopravního podniku (DPP) a magistrátu.

Stavba se zde blíží do fáze prováděné hornickým způsobem, proto před svátkem svaté Barbory nechala společnost STRABAG v této lokalitě požehnat sošce této patronky všech horníků a stavařů. Požehnání svaté Barboře je staletá hornická tradice, která se dodržuje dodnes. Horníci podle ní zapalovali své ochránkyni ve štolách svíce, které nechávali na její svátek 4. prosince hořet celou noc.

„Se stavbou metra D zatím jedeme podle harmonogramu. Vyhloubili jsme tisíce tun zeminy, přeložili více než pět kilometrů inženýrských sítí a proinvestovali první miliardu. Nyní začínáme hloubit v další lokalitě – přístupovou těžní jámu do prostor budoucí stanice metra Olbrachtova. Věřím, že hala, kterou stavbu zakrýváme, ochrání obyvatele v blízkosti stavby před prachem a hlukem,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě. 

„Na stavbě prvního úseku metra D Pankrác – Olbrachtova máme vyražen první kilometr tunelů a štol. Z celkového objemu je to nicméně teprve zhruba první desetina. Nejdále jsme s ražbami mezistaničního tunelu, který by měl být v celé délce doražen až k budoucí stanici Olbrachtova předběžně na konci března 2023,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski. 

Aktuální výstavba metra D v číslech:

Celková délky vyražených tunelů a štol od zahájení výstavby: 534 metrů

Celková délka vyražených tunelů během geologického průzkumu: 499 metrů

Celkem vytěženo rubaniny od zahájení výstavby: 37 500 m3

Celkový objem použitého betonu od zahájení výstavby: 10 800 m3

Celkové množství použité ocelové výztuže: 1 750 tun

Celkové množství použitých ocelových kotev: 54 400 metrů

Celkový objem použitých injektáží: 319 tun

Celková délka vrtů pro injektáže: 17 700 metrů

Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy 

DPP zároveň již soutěží druhý úsek Olbrachtova na Nové Dvory, podle Witowského nyní tendr posuzuje antimonopolní úřad. Třetí úsek bude z Nových Dvorů do Písnice.

„Stále počítáme s tím, že trasa D by se měla zprovozňovat jako celek na konci roku 2029," řekl ředitel. Náklady by měly být podle dřívějších informací celkem 52,09 miliardy korun. Následně ještě město počítá s prodloužením linky z Pankráce na náměstí Míru.


Autor: Karel Netolický

V úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí nahradí tramvaje autobusy

15. dubna 2024 v 10:22

Od středy 17. dubna do neděle 28. dubna bude z důvodu oprav přerušen tramvajový provoz v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí.

Praha 6: Přestupky nově vyřešíte v Poliklinice Pod Marjánkou

8. dubna 2024 v 07:17

Ve dnech 18. a 19. dubna bude pro veřejnost uzavřený odbor přestupkového řízení, protože se bude stěhovat z adresy Dr. Zikmunda Wintra 768/20 do Polikliniky Pod Marjánkou.

Další články
Nahoru