
Metro D: Vyražen první kilometr tunelů, hloubí se jáma pro stanici Olbrachtova
2. prosince 2022 09:26
Stavba se zde blíží do fáze prováděné hornickým způsobem, proto před svátkem svaté Barbory nechala společnost STRABAG v této lokalitě požehnat sošce této patronky všech horníků a stavařů. Požehnání svaté Barboře je staletá hornická tradice, která se dodržuje dodnes. Horníci podle ní zapalovali své ochránkyni ve štolách svíce, které nechávali na její svátek 4. prosince hořet celou noc.
„Se stavbou metra D zatím jedeme podle harmonogramu. Vyhloubili jsme tisíce tun zeminy, přeložili více než pět kilometrů inženýrských sítí a proinvestovali první miliardu. Nyní začínáme hloubit v další lokalitě – přístupovou těžní jámu do prostor budoucí stanice metra Olbrachtova. Věřím, že hala, kterou stavbu zakrýváme, ochrání obyvatele v blízkosti stavby před prachem a hlukem,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě.
„Na stavbě prvního úseku metra D Pankrác – Olbrachtova máme vyražen první kilometr tunelů a štol. Z celkového objemu je to nicméně teprve zhruba první desetina. Nejdále jsme s ražbami mezistaničního tunelu, který by měl být v celé délce doražen až k budoucí stanici Olbrachtova předběžně na konci března 2023,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Aktuální výstavba metra D v číslech:
Celková délky vyražených tunelů a štol od zahájení výstavby: 534 metrů
Celková délka vyražených tunelů během geologického průzkumu: 499 metrů
Celkem vytěženo rubaniny od zahájení výstavby: 37 500 m3
Celkový objem použitého betonu od zahájení výstavby: 10 800 m3
Celkové množství použité ocelové výztuže: 1 750 tun
Celkové množství použitých ocelových kotev: 54 400 metrů
Celkový objem použitých injektáží: 319 tun
Celková délka vrtů pro injektáže: 17 700 metrů
Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy
DPP zároveň již soutěží druhý úsek Olbrachtova na Nové Dvory, podle Witowského nyní tendr posuzuje antimonopolní úřad. Třetí úsek bude z Nových Dvorů do Písnice.
„Stále počítáme s tím, že trasa D by se měla zprovozňovat jako celek na konci roku 2029," řekl ředitel. Náklady by měly být podle dřívějších informací celkem 52,09 miliardy korun. Následně ještě město počítá s prodloužením linky z Pankráce na náměstí Míru.