Dnes Neděle - mlha 5°C
Zítra Pondělí - oblacno 2°C
Neděle 10. 11. 2024
Svátek má Evžen
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Metro D je propojeno s linkou C, dělníci prorazili 468 metrů dlouhou spojku
Prorážka do čelní stěny rozpletu pravého traťového tunelu za stanicí Pankrác C ve směru na Budějovickou. Foto: Petr Hejna / DPP .

Metro D je propojeno s linkou C, dělníci prorazili 468 metrů dlouhou spojku

Dělníci na stavbě linky D pražského metra aktuálně prorazili 468 metrů dlouhou spojku nové trasy s linkou C. Dokončená tak je ražba všech tunelů v prvním úseku metra D a dělníci dokončují stanice. Propojení bude sloužit k přejetí souprav z jedné linky na druhou. Spojka ústí 30 metrů za stanicí linky C Pankrác do tunelu ve směru na Budějovickou a do zprovoznění trasy D bude zaslepená. Nyní je na prvním úseku metra D vyraženo 2500 metrů tunelu a přibližně 84 procent všech ražeb. Informoval o tom pražský dopravní podnik. 

„Propojky jsou důležité z provozních důvodů. Touto pojedou vlaky každý den ráno a večer zase zpátky do depa na Kačerově, které budeme využívat, než dojde ke zprovoznění Depa Písnice přímo na lince D," řekl novinářům náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti).

Dále se bude razit už jenom v samotných stanicích Pankrác D a Olbrachtova. Stavba prvního úseku metra D běží už zhruba 30 měsíců. V současnosti je vyraženo celkem zhruba 2600 metrů tunelů a přibližně 84 procent celkového objemu ražeb.

„Dokončeny byly například ražby obou výstupních eskalátorových tunelů, jak do OC Arkády, tak k administrativní budově Gemini. Do konce letošního roku bude vyražen také eskalátorový tunel pro přestup mezi stanicemi Pankrác D a C v délce včetně přístupové chodby 26 metrů,“ řekla mluvčí.

Na Olbrachtově byly na konci září dokončeny ražby obou staničních tunelů, každý v délce 210 metrů včetně poslední propojky mezi nimi. Z celkového objemu ražeb stanice je v současnosti dokončeno 76 procent.

„Ražby zde budou pokračovat zejména v neveřejné části stanice technologickým tunelem severním směrem, a dále na obou eskalátorových tunelech. Z jižního je nyní dokončeno zhruba 38 procent objemu ražeb, ze severního zatím jen desetina,“ sdělila Řehková.

V ulici Na Pankráci mezi OC Arkády a administrativní budovou Gemini stavaři dokončují strop první polovinu podchodu, který po celkovém dokončení bude spojovat vestibul stanice Pankrác C s tramvajovými zastávkami Pankrác a budovou Gemini, a zde umístněným výstupem, resp. vstupem do stanice Pankrác D.

Po dokončení stropu podchodu bude možné položit kolejnice i v těchto místech a prodloužit trať ke křižovatce s ulicí Na Strži. Výstavba druhé poloviny podchodu až ke Gemini bude pokračovat v roce 2026.

Zprovoznění tramvajové tratě dopravní podnik předpokládá v druhé polovině letošního prosince. Na začátku ledna 2025 pak bude následovat zhruba roční uzavření stanice Pankrác C kvůli budování přestupu s déčkem a její rekonstrukci.

„Stanice bude pro cestující uzavřena, vlaky metra ji budou pouze projíždět. Jako náhradní doprava pro místní obyvatele a návštěvníky oblasti budou sloužit tramvajové spoje,“ dodala mluvčí.

Dopravní podnik (DPP) začal v roce 2022 stavět novou linku metra z Pankráce do Písnice. Jako první vzniká úsek z Pankráce na Olbrachtovu, který vyjde na 14,5 miliardy korun. Práce jsou plánované na 90 měsíců, tedy asi sedm a půl roku. Součástí jsou dvě stanice, kdy stanice Pankrác bude přestupní na linku C.

DPP letos v srpnu vybral vítěze tendru stavby druhé části metra D, kterým se stalo sdružení vedené firmou Subterra s cenou 30 miliard korun bez DPH. Výběr dodavatele podnik dříve po stížnostech z tendru vyřazeného sdružení PORR, VINCI a Marti (PVM) zrušil, i po opětovném vyhodnocení a s přihlédnutím k novým informacím je však podle podniku nabídka Subterry nejvýhodnější. Sdružení vedené firmou PORR se proto opět obrátilo na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a na jeho rozhodnutí DPP nyní čeká, informovala ČTK.


Autor: Jan Puci

Praha 4: Na výjezdu z ulic jsou nová dopravní opatření

Včera v 11:11

V Praze 4 byla na výjezdu z ulic Na Zemance a Mezivrší do ulice Zelený pruh, což je hlavní silnice, realizována dlouho očekávaná dopravní opatření.

Platforma VIZE 0: Loni zemřelo 23 chodců mimo obec za snížené viditelnosti, 20 z nich nemělo reflexní doplňky

5. listopadu 2024 v 09:31

Noční silnice jsou nebezpečné. Zahraniční výzkumy prokazují, že po setmění je riziko vzniku dopravní nehody až 4× vyšší než za dne. Noční silnice jsou nebezpečné i pro chodce. Výzkumy prokazují, že většina z nich si nepřipouští svou neviditelnost pro řidiče.

Praha 6 sjednotila tarif ve smíšené zóně placeného stání na Petřinách

3. listopadu 2024 v 10:34

Od pondělí 4. listopadu dojde ke sjednocení návštěvnického tarifu v oblasti Petřin na dvacet korun. V modrých zónách zůstává tarif i nadále na čtyřiceti korunách. Nově zároveň dochází ke zpoplatnění parkování v ulici Ankarská, kde se aktivuje fialová...

Začne další oprava vozovky v Chlumecké ulici

2. listopadu 2024 v 11:02

Technická správa komunikací (TSK) zahájí v pondělí 4. listopadu opravu vozovky v Chlumecké ulici v úseku od ulice Ocelkova po křížení s Pražským okruhem (D0). Naváže tak na opravu stejného úseku z jara letošního roku, tentokrát se ale bude opravovat směr z centra.

Další články
Nahoru