dnes
Středa - zatazeno
32°C
zítra
Čtvrtek - zatazeno
34°C
pozítří
Pátek - prehanky-dest
29°C
Městský kruh lze dostavět levněji s posílením MHD a vlaků, říká sdružení
Absence jednotlivých úseků silničních okruhů má vliv na dopravu v centru Prahy. Ilustrační foto: okruh

Městský kruh lze dostavět levněji s posílením MHD a vlaků, říká sdružení

Severovýchodní část pražského městského okruhu lze podle sdružení Automat dostavět levněji, když bude posílena městská hromadná doprava a železnice. Podle města má úsek mezi Holešovičkami a Jižní spojkou, pracovně nazývaný Blanka 2, stát 50 miliard korun. Sdružení navrhuje variantu odhadovanou na 30 miliard, řekl ČTK jeho dopravní expert Vratislav Filler.

Návrh Automatu oproti návrhu města nepočítá s navyšováním dopravní kapacity, auta by se jen převedla z centra na okruh. Stačily by tak užší silnice podobné městským bulvárům se dvěma jízdními pruhy v každém směru.

„Namísto mimoúrovňových křižovatek včetně plánované podzemní by byla úrovňová křížení," uvedl Filler. Trasa okruhu by vedla po Kbelské, Průmyslové, Spojovací a Nové Dřevčické, plánovaný tunel pod Jarovem by sdružení zachovalo.

Chybějící přepravní kapacitu by podle návrhu Automatu nahradily posílené vlakové spoje a MHD. Železniční linka, která jezdí o víkendu mezi Roztoky, Holešovicemi a Hostivaří, by jezdila ve všední dny každých 15 minut. Pro autobusy jezdící mezi Vysočany a Skalkou chce Automat vyhrazený pruh, počítá také s novou tramvajovou tratí z Jižního Města přes Vršovice na Želivského.

„Všechno jsou to plány, které už na úrovni města existují. My je jen propojujeme," řekl Filler. Třicet miliard korun, které odhaduje za svou variantu Automat, by šly jen na úpravy silnic, se kterými počítá i magistrátní návrh. „Navazující úpravy železnice a MHD by stejně bylo nutné udělat i v případě Blanky 2, jen by nebyly tak využívané," doplnil Marek Bělor z Automatu.

Ušetřit by se mělo na menším počtu tunelů, zúžení silnic a zrušení mimoúrovňových křižovatek. Nejnovější součástí městského okruhu je šestikilometrový tunelový komplex Blanka, který stál 43 miliard korun a otevřený byl v roce 2015. Doplnil starší Zlíchovský a Strahovský tunel a Mrázovku.

Vnitřní městský okruh tvoří i část Strakonické ulice, Barrandovský most a téměř sedmnáctikilometrová Jižní spojka a Štěrboholská radiála. Zbývá dokončit soubor tří staveb východní části okruhu v úseku Pelc – Tyrolka – Balabenka – Štěrboholská radiála, takzvaná Libeňská spojka a Radlická radiála. Jejich stavba ale ještě nezačala.

Dostavba městského a zejména vnějšího Pražského okruhu je podle odborníků největší prioritou města. Celý vnější okruh měří asi 80 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. U mnoha míst není shoda na tom, kudy okruh povede.


DPP dnes vrátí do provozu opravený trolejbus z Palmovky do Letňan

16. srpna 2018 v 11:11

Pražský dopravní podnik dnes vrátí do provozu opravený trolejbus z Palmovky do Letňan. Trolejbus byl mimo provoz od 14. srpna kvůli rozbitému sklu. Zkušební provoz trolejbusu začal loni a jezdil denně přibližně od 09 do 18:30 v intervalu 60 minut. Na trolejbusovou trasu vyjel vůz Škoda 30Tr...

Pravidelná údržba uzavře tunelový komplex Blanka

15. srpna 2018 v 18:01

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude probíhat úplná noční uzavírka tunelového komplexu blanka od 15. srpna od 23 hodin do 16. srpna do 5 hodin.

Otakarova – Albertov: Během víkendu nepojedou tramvaje

14. srpna 2018 v 08:59

V sobotu 18. srpna a v neděli 19. srpna, vždy od 8:30 hodin do 17:30 hodin bude přerušen provoz tramvají v úseku Otakarova – Albertov, pouze v uvedeném směru.

Omezení provozu na Libušské

10. srpna 2018 v 10:03

Od 13. do 19. srpna bude omezen provoz na komunikaci Libušská v Praze 12 u čísla 339/146 – naproti zastávce autobusu MHD Libušská sokolovna. 

Další články
Nahoru