Dnes Středa - mlha 5°C
Zítra Čtvrtek - zatazeno 13°C
Středa 3. 3. 2021
Svátek má Kamil
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Zpravodajství

Město rozšířilo seznam profesí důležitých pro jeho chod. Dětem zaměstnanců bude poskytnuta péče

V návaznosti na vyhlášení nouzového stavu vládou České republiky nařídil primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib veřejným zřizovatelům škol a školských zařízení poskytovat součinnost v procesu zajišťování vykonávání péče o děti ve věku od 3 do 10 let ve skupinách po nejvýše 30 dětech. Nově byl tento seznam rozšířen o další profese, které jsou nezbytné k zajištění služeb občanům. Jedná se například zaměstnance kurýrní či doručovací služby nebo pracovníky zajišťující odvoz komunálního odpadu či zajišťující dodávky elektřiny, tepla a zemního plynu. Rozhodnutí nabylo účinnosti. 

Primátor hl. m. Prahy rozšířil svým rozhodnutím profese, u kterých budou určená školská zařízení zajišťovat péči o děti od 3 do 10 let. Zabezpečení vykonávání péče o děti ve školách je nařizováno z důvodu naléhavého obecného zájmu na ochraně zdraví a životů v souvislosti s trváním nouzového stavu. V rámci něho byly uzavřeny školy a další školská zařízení. Zároveň nemá na zajištění péče ze strany škol vliv, zda tyto děti nebo žáci dochází do určené školy nebo školského zařízení i mimo nouzový stav.

Toto rozhodnutí rozšiřuje profese, které jsou nezbytné k zajištění služeb občanům a chodu města. Například se jedná zaměstnance kurýrních či doručovacích služeb, zaměstnance zajišťující odvoz komunálního odpadu nebo pracovníky zajišťující dodávky elektřiny, tepla a zemního plynu.

„V praxi to probíhá tak, že oslovený zaměstnavatel pošle své požadavky na odbor školství, mládeže a sportu pražského magistrátu, ten rozmístí děti do jednotlivých škol, dále informuje školu a zaměstnavatele. Základní školy byly vybrány po dohodě s jejich zřizovateli, tedy městskými částmi,“ uvedl k postupu radní hl. m. Prahy pro oblast školství Vít Šimral.

Toto rozhodnutí nabylo účinnosti dnem 9. listopadu 2020 a je zveřejněno na Úřední desce hl. m. Prahy. Platí do uplynutí trvání nouzového stavu na území České republiky, vyhlášeného Usnesením vlády č. 957 ze dne 30. září 2020 a prodlouženého Usnesením vlády č. 1108 ze dne 30. října 2020.


Kdy na radnici Prahy 13 v březnu

1. března 2021 v 16:37

V návaznosti na usnesení vlády se od pondělí 1. března mění úřední hodiny Úřadu městské části Praha 13.

Praha 5 spouští elektronický portál občana. V první fázi ho využijí majitelé psů

1. března 2021 v 11:26

Přihlášení nebo odhlášení, ale i uhrazení místního poplatku za psa a to vše z pohodlí domova. Praha 5 rozjíždí pilotní téma Portálu občana od 1. března.

Praha 2: Omezení činnosti matričního úřadu

28. února 2021 ve 20:58

Od pondělí 1. března bude z důvodu karanténního opatření dočasně omezena matriční agenda radnice Prahy 2. V provozu zůstává pouze vydávání matričních dokladů.

Další články
Nahoru