Město obrátilo: o zrušení linky důvěry se neuvažovalo
4. dubna 2013 19:23
Podle informací Pražského patriota metropole uvažovala o zrušení linky od začátku příštího roku z toho důvodu, že Centrum sociálních služeb Praha, které linku provozuje, by se v budoucnu mělo specializovat především na provozování azylových domů, pomoc lidem bez přístřeší, terénní služby nebo odborné sociální poradenství.
Transformaci prý navrhovali zaměstnanci
„Právě rozšiřování služeb v souvislosti s řešením problematiky bezdomovectví je důvodem, proč chceme služby, které s náplní činnosti centra nesouvisí, převést do jiného funkčnějšího režimu,“ uvedl záměr náměstek primátora pro sociální oblast a zdravotnictví Ivan Kabický.
„Do doby, než se to podaří, bude jejich provoz nadále zajišťovat Centrum sociálních služeb Praha,“ ujistil. Podle něj transformaci Pražské linky důvěry navrhovali před časem sami zaměstnanci.
„Chápeme, že provoz této služby je finančně náročný a málokomu se chce do určité nejistoty. V řadě krajů je možné pozorovat, že se snaží tyto linky také omezovat. To ale není naším cílem, naopak chceme nalézt koncepčnější model fungování s možností napojení na návazné služby,“ dodal Ivan Kabický.
Více volají mimopražští
Pokud tedy město nezmění názor, Pražská linka důvěry, která ročně uskuteční přes 12 tisíc hovorů, z toho přes 8 tisíc smysluplných, bude pokračovat i v příštím roce.
„Oproti minulosti zaznamenáváme pokles počtu hovorů. Naopak nám vzrostl počet mimopražských volajících. Loni to bylo z celkového počtu přibližně 70 procent,“ upřesnil ředitel Centra sociálních služeb Praha Tomáš Ján.
Linka poskytuje nonstop telefonickou krizovou pomoc na čísle 222 580 697. Hlavní město Praha na její provoz ročně přispívá téměř čtyřmi miliony korun. Přitom nejde o bezplatnou službu. Volající hradí poplatek operátorovi dle tarifu, který využívá pro spojení s „pevnou linkou“.