
Merkur spouští na Hithitu kampaň, která podpoří výrobu robotických stavebnic
20. května 2024 18:05
„Zajímá nás osud našich dětí a chceme rozvíjet jejich potenciál. Pomozte nám dětem ukázat, že tvořit a skládat něco rukama je zábava. Pojďme v nich spolu pomocí stavebnice Merkur probudit zvědavost a zručnost, aby měly v životě na čem stavět,“ sdělil Richard Hrbáč, majitel společnosti Merkur Toys, www.merkurtoys.cz.
Kampaně na Hithitu fungují tak, že zájemci (donátoři) přispívají tím, že nakupují vybrané výrobky či služby dané firmy. V případě Merkuru mohou donátoři zakoupit například limitovanou edici stavebnic (například Traktor s motorem, robotické rameno s elektronikou atd.) nebo si koupit rodinou vstupenku do Merkur muzea či prohlídku výroby.
První „milník“ bude dosažen v případě, že se podaří vybrat 400 000 korun. „V momentě, kdy dosáhneme této částky, rozšíříme naši nabídku stavebnic o první produkt z nové řady robotiky s názvem Ještěrka,“ prozradil plány Radek Jelínek, jednatel společnosti Merkur Toys.
Další cílem je spuštění edukačního portálu, který propojí digitální svět se stavebnicí Merkur. „Portál bude zaměřený na výuku robotiky s tím, že bude obsahovat mechanické i technické principy, včetně návodů a je určený pro běžné stavitele i profesionály (zejména učitele). K tomu bude potřeba dosáhnout 800 000 korun,“ doplnil Richard Hrbáč.
Třetí „milník“ je stanoven na částku 1 600 000 korun. Tato hodnota umožní rozšířit nabídku dalších dvou produktů. „Konkrétně se bude jednat o stavebnici řízenou mikropočítačem s možností programování a ovládání z mobilních zařízení pod označením Hexabot a pokročilou Robotickou ruku II. řízenou pomocí programovatelného mikropočítače ESP32, osazenou krokovými motory, která je zmenšenou variantou průmyslového robota,“ popsal Radek Jelínek.
Společnost Merkur Toys se podle něj neustále rozvíjí, investuje do rozvoje výroby a nových stavebnic, které navazují na současné trendy. Umožňují dětem nejen skládat jednoduché modely, ale dále s nimi pracovat, dávat jim život nejdříve pomocí zakomponování mechanických prvků, následně rozpohybováním pomocí elektromotoru až po vyspělou práci s nástroji automatizace a robotiky, včetně programování, které jsou dnes do stavebnice zakomponovány.
„V současné době společnost Merkur spolupracuje s řadou technických univerzit. Merkur tak není jen hračkou pro malé děti, ale opravdový nástroj, který umožňuje rozvinout skutečné technické dovednosti, zručnost, analytické myšlení, programování a v podstatě je může dovést až do úspěšného vědeckého života,“ doplnil majitel společnosti Merkur Toys Richard Hrbáč.
Milníky v rámci kampaně Hithit:
1. milník – 400 000 Kč – Rozšíření nabídky stavebnic o první produkt z nové řady robotiky – “Ještěrka”
2. milník – 800 000 Kč – spuštění edukačního portálu, který propojí digitální svět se stavebnicí Merkur.
3. milník – 1 600 000 Kč – Nová řada robotiky, rozšíření o další 2 produkty – Hexabot a Robotická ruka II.
Kampaň na Hithitu: https://www.hithit.com/cs/project/12724/merkur-pomozte-nam-uvest-na-trh-novou-radu-robotiky
Mgr. Richard Hrbáč
V roce 1994 začal prodejem dřevěných hraček a založením značky „Woody“, která se postupně stala úspěšnou nejen na domácím trhu, ale i v zahraničí. V současné době má rozsáhlé portfolio úspěšných privátních značek, které exportuje do více než 25 zemí světa. Mimo rozsáhlou distribuční a velkoobchodní síť vybudoval komplexní strukturu firem zajišťující logistiku, skladování, distribuci i výrobu dětského sortimentu, která je zastřešena rodinným holdingem HFI Group a.s. V roce 2019 provedl akvizici a záchranu nejznámější české stavebnice Merkur. Díky jeho úsilí se Merkur opět vrátil na hlavní hračkářskou scénu a získal několik ocenění „Správná hračka“.