Marie Irová: Dvojsmyslná
24. září 2024 13:18
Dřív hledala po nocích lásku a po ránu kalhotky, ale to bylo kdysi dávno. Teď už má všechno, co v životě chtěla. Nebo si to alespoň myslela, dokud se neseznámila se svým kolegou, který jí ukázal, že v hledání stále ještě tápe. Milostný společenský román o vztahu šťastně vdané mileniálky a rezignovaného ženatého boomera si hraje s realitou sociálních sítí a odhaluje jejich iluzorní povahu. To, že něco vidíme, totiž ještě neznamená, že to skutečně existuje…
Hrdinkou knihy Dvojsmyslná nové autorky nakladatelství Motto Marie Irové je mileniálka zamotané v síti vlastního života.
Zajímavým momentem knihy je prezentace instagramových postů, kterými začíná každá kapitola. Ať už je to účet hlavní hrdinky, nebo slavné influencerky. V dalších odstavcích se však dozvídáme to, co je v tomto ohledu jistým trendem, že ve skutečnosti se věci udály často dost odlišně. Sociální sítě prostě snesou ještě víc než papír. Příkladem může být například post na kterém hrdinka sdílí fotografii kytice s popiskem, že má nejlepšího manžela na světě. V textu pak je, jak běžela na recepci s napětím, jestli ji květinu neposlal její milenec a trochu doufala, že ano. Kdo ji skutečně poslal, ji trochu zklamalo.
Sama autorka říká: „Kniha by měla být mikrozpovědí mileniálky, se vším dobrý i špatným, co to přináší. Je tam zaznamenána jistá neukotvenost, marnivost, ať už co se týče hmotných věcí, nebo i vztahů. Protipólem je hlavní hrdince její starší milenec, který zastupuje generaci boomerů – ani ne tak věkem, jako přístupem k životu a jeho postoji.“ Ambicí autorky zároveň bylo napsat milostný román, který bude mít alespoň malý přesah.
Marie Irová pracovala jako novinářka v lifestylu, a právě práce v ženských redakcích je velkou studnicí inspirací a příběhů, ze kterých čerpá nejen při psaní knihy, ale i případných článků či glos, které stále příležitostně píše.
Téma její první knihy je nadčasové a literárně vděčné – milostné dilema. Příběh nahlíží na generační rozdíly a osobní konflikt spojený s nevěrou. Zároveň se dotýká moderní společnosti, která je sžita se sociálními médii a mnohdy ani sama nevidí rozdíl mezi tím, co je skutečné, a co iluzorní.
Knihu vydává nakladatelství Motto 19.9. 2024, cena: 399 Kč.
O autorce:
V rodině Marie Irové se po přeslici dědí profese novinářky, a tak se na truc rozhodla vydat cestou turistického ruchu. Nakonec se přes studium filozofie stejně dostala k autorské žurnalistice, kterou vystudovala na Vyšší odborné škole publicistiky. Kariéru zahájila v digitálních redakcích vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s. Odtud přešla do redakce Proženy spadající pod Seznam Zprávy, kde se později stala zástupkyní šéfredaktorky lifestylových redakcí. Teď prozkoumává vody marketingu. Byla spoluautorkou podcastu MUDr.ování a k psaní stále utíká, ať už to jsou rozhovory pro Reportér magazín anebo glosy či delší texty v lifestylových časopisech. O domácnost se dělí s manželem a dvěma jezevčíky.