dnes
Čtvrtek - zatazeno
6°C
zítra
Pátek - obcasny-dest
5°C
pozítří
Sobota - prehanky-snih
3°C
Majitele e-shopů trápí nevyzvednuté zásilky
ByznysKomerční sdělení
Foto: Shoptet

Majitele e-shopů trápí nevyzvednuté zásilky

V poslední době si čeští e-shopaři stále více stěžují na nevyzvednuté zásilky od zákazníků, kteří si objednají na dobírku. Je zřejmé, že pokud počet nevyzvednutých zásilek překročí určitou hranici, může to být pro e-shop likvidační. Máte i vy internetový obchod a trápí vás podobné věci? Podívejte se, co radí odborníci a jak ze situace nejlépe vyjít.

Jaké jsou časté důvody nevyzvednutí? Zákazníci neradi čekají, jakmile je doba dodání dlouhá, prostě ztratí o produkt zájem. Nebo si objednají produkt, ale přijde v nevhodnou dobu, kdy nemají peníze nebo čekají na výplatu. Někteří lidé si objednají produkt z více e-shopů a ten, který přijde první, zaplatí. Ano i to je praxe.

„Běžně se vrací 3–5 % všech zásilek, což samozřejmě není nic příjemného, ale obecně to chod e-shopu nijak vážně nenaruší. Pokud je to více, měl by e-shopař uvažovat o opatřeních, která by nakupující motivovala balíčky si vyzvedávat,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Zkušenosti s nereagováním zákazníků má i majitel e-shopu s luxusními hodinkami Helveti Jiří Štencek: „Co mě stále překvapuje, jsou lidé objednající si hodinky a když se jim je snažíme dodat a voláme i píšeme, tak nám telefon radši nevezmou nebo neodpovídají, ač při objednávání komunikovali. Přitom by stačilo sebrat odvahu a do telefonu říct: díky, ale už nemám zájem. My jim hlavu neutrhneme a můžeme hodinky prodat jinde. Takhle nás drží zbytečně v nejistotě a bojí se říct ne.

Jak z toho ven?

Podle zákona sice má prodejce nárok na úhradu prokazatelně vynaložených nákladů spojených s nevyzvednutou zásilkou. Navíc, pokud má takový dodatek i v kupní smlouvě, může si o svůj nárok říct. Většina prodejců ale k tomuto kroku nepřistupuje, zejména z časových důvodů, navíc je výše poštovného často jen několik desítek korun.

Pokud na problémového zákazníka narazíte, dejte si na něj příště pozor. Ale určitě se mu nemstěte, ani nikde nezveřejňujte údaje o něm, porušili byste tím zákon.

Co tedy můžete udělat:

Větší objednávky na dobírku potvrzujte telefonicky nebo osobním e-mailem. Alespoň se přesvědčíte o jeho zájmu.

Buďte rychlí, a pokud to jde, pošlete zboží tentýž den.

Pokud o to zákazník projeví zájem, vyjděte mu vstříc s prodloužením lhůty na vyzvednutí balíku na poště.


Čím větší firma, tím menší pravděpodobnost, že faktury zaplatí včas

11. prosince 2017 v 10:05

V České republice existují významné rozdíly v platební morálce firem v závislosti na jejich velikosti. Nejlepší platební chování vykazují mikro firmy – faktury v termínu splatnosti uhradí téměř 46 procent subjektů, zatímco včas zaplatí jen 36 procent velkých společností. Informace dnes zveřejnila...

Zájem žen o podnikání roste rychleji než zájem mužů

7. prosince 2017 v 10:13

V České republice v současnosti podniká jako fyzická osoba  téměř 2,1 milionu lidí. Z toho je 35 % žen a 65 % mužů. Počet podnikatelek tak v současnosti přesahuje 730 tisíc. Mezi ženami přitom obliba této formy podnikání v posledních letech roste rychleji než u mužů. Vyplývá to z analýzy dat...

Z nespolehlivých plátců DPH se stávají nespolehlivé osoby

5. prosince 2017 ve 12:14

V ČR je aktuálně evidováno 10 448 nespolehlivých plátců DPH. V listopadu se jejich počet zvýšil o 50, což je nejméně za poslední dva roky. Důvodem nízkého přírůstku subjektů v registru je extrémní nárůst firem, které byly z registru vymazány, současně se ale staly nespolehlivou osobou. Informace...

Podíl bankrotů na zaniklých obchodních společnostech letos bude rekordně nízký

30. listopadu 2017 v 11:47

Během prvních 10 měsíců letošního roku přibylo v České republice 17,5 tisíce obchodních společností, když jich vzniklo 27 tisíc a necelých 9,5 tisíce jich naopak zaniklo. Ve stejné době bylo přitom vyhlášeno 657 firemních bankrotů. Pouze 7 % firem tak ukončilo svoji činnost z důvodu vyhlášení...

DP Kontakt bodoval, má stříbrnou cenu

29. listopadu 2017 v 15:26

Měsíčník Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) DP kontakt získal na slavnostním vyhlášení 24. ročníku soutěže CZECH TOP 100 v hodnocení firemní komunikace v kategorii časopisů pro zaměstnance za rok 2017 druhé místo.

Nejlépe splácí své úvěry lidé v Praze, nejhůře na Karlovarsku a na Ústecku

28. listopadu 2017 v 07:34

Pražané si na bydlení půjčují v průměru o 1,5 milionu více než obyvatelé Ústeckého nebo Karlovarského kraje. Oba tyto kraje jsou zároveň nejvíce rizikové z pohledu poskytování úvěrů – necelá pětina klientů v nich má problém s řádným splácením svých krátkodobých závazků. Vyplývá to z dnes...

Praha přivítala rekordní počet odborníků z oblasti kongresového průmyslu

23. listopadu 2017 v 17:39

Celkem 1264 expertů z oboru kongresového průmyslu ze 79 zemí světa se sešlo od 12. do 15. listopadu v Praze na 56. ročníku kongresu Mezinárodní kongresové asociace ICCA. Organizaci této akce zajišťovalo Prague Convention Bureau za podpory více než 40 lokálních partnerů. Cílem kongresu byla...

Zeitgeist koupil další nemovitost a započal rekonstrukci portfolia nájemních bytů v Praze

22. listopadu 2017 ve 13:24

Zeitgeist Asset Management, společnost zabývající se developerskou činností a správou nemovitostí pro soukromé a institucionální investory, dokončil další akvizici obytného domu v ulici Máchova a plánuje v průběhu následujících dvou let zrekonstruovat všechny domy s nájemními byty v hlavním městě,...

V Česku roste podíl firem, které platí vysoké daně

21. listopadu 2017 v 10:23

Od roku 2012 klesá počet společností, které v Česku do státní kasy neodvádějí žádnou daň z příjmů, nicméně v celkovém součtu tato skupina podnikatelů tvoří nejpočetnější skupinu. Naopak roste podíl firem, které na dani z příjmů ročně státu odvedou víc než milion korun. Ukázala to nejnovější...

Další články
Nahoru