dnes
Úterý - zatazeno
6°C
zítra
Středa - polojasno
4°C
pozítří
Čtvrtek - prehanky-dest
6°C
Magistráte, budíček, zní kvůli parkovacím zónám z Prahy 10
Ilustrační foto: Jindřich Dvořák

Magistráte, budíček, zní kvůli parkovacím zónám z Prahy 10

Komplexní a podrobnou studii k řešení problematického parkování na svém území má zpracovanou za přispění dopravních expertů a deseti tisíc svých občanů desátá městská část již od loňského dubna. „Přípravu zavedení tohoto kvalitně zpracovaného řešení počítající s časově i lokálně omezenými zónami jsme ale museli odložit, protože si problematiku pod sebe převzal přímo pražský magistrát s tím, že ji bude řešit komplexně pro celou Prahu,“ upozornila v této souvislosti místostarostka Prahy 10 Radmila Kleslová (ANO).

Výsledky dopravní studie a parkovacího výzkumu jsou veřejnosti k dispozici na www.praha10.cz/parkovani.

V rámci dotazníkového šetření oslovila městská část 52 000 domácností directmailovým podrobným dotazníkem. Znění dotazníků i zpracování výsledků bylo předmětem zadání Katedry technologie a řízení dopravy Univerzity Pardubice Jana Pernera (UPJP), která se stala i garantem odborné stránky dotazníkového šetření a validity výsledků.

„Návratnost dotazníků činila velmi solidních 20 procent, což jasným způsobem dokazuje zájem našich občanů o tuto závažnou problematiku, se kterou se musejí potýkat každý den,“ upřesnila místostarostka Kleslová.

Vedle dotazníku určeného občanům byla zpracována i „Analýza dopravy v klidu na celém území Městské části Praha 10“, která mapovala parkování v městské části až do úrovně ulic. Výsledky těchto výzkumů byly prezentovány veřejnosti i médiím a přijetí vybrané varianty zavedení omezených zón placeného stání ve vybraných lokalitách mělo diskutovat městské zastupitelstvo.

Praha 10 neobdržela vyjádření ke studii

Během projednávání v Praze 10 v dubnu loňského roku však pražský magistrát prostřednictvím tehdejšího náměstka primátora Josefa Noska (ODS) oznámil, že Praha chce zavést nový systémový přístup k vytváření zón.

„Původně vznikaly zóny tak, že je navrhovala městská část a město je posvětilo. V současné době bude jejich vytváření fungovat tak, že město vytvoří studii, ke které se městské části vyjádří a dají své připomínky,“ uvedl tehdy doslova pražský magistrát. V květnu pak usnesení rady uložilo přípravu koncepce zón placeného stání pro celé území hlavního města magistrátnímu řediteli.

Od tohoto příslibu a usnesení rady téměř před rokem však Praha 10 žádnou studii k vyjádření od hlavního města doposud neobdržela. Celopražské zastupitelstvo se na svém posledním zasedání zabývalo pouze návrhem vstupu hlavního města do nově utvořeného sdružení Česká parkovací asociace.

Zoufalík a Kleslová to vidí stejně

„Očekávali jsme slíbený koncepční materiál k parkování. Vstupem do asociace se pražské parkovací problémy nevyřeší – je to to samé, jako kdyby vstup Prahy do asociace odpadních vod měl vyřešit problém chybějící čističky,“ glosoval aktivitu magistrátu starosta Prahy 10 Bohumil Zoufalík (Nez.).

Situace s parkováním nejen v Praze 10 tak zůstává kritická. Zasaženy jsou především ty části „desítky“, které sousedí s městskými částmi, které zavedly zóny placeného stání dříve, bez celopražské koncepce.

„Dnes je situace taková, že začínáme mít dojem, že jsme trestáni za náš zodpovědný přístup k problematice, za nebývalé zapojení veřejnosti, za snahu najít řešení přijatelné pro všechny,“ uzavřela místostarostka Kleslová z hnutí ANO, které založil podnikatel a mediální magnát Andrej Babiš.


Autor: Dalibor Kracík
Další články
Nahoru