Iniciativa: Magistrát zaspal u Mrázovky, pokud to zopakuje s Blankou, tunel zhorší dopravu v Praze
22. května 2014 14:12
„Jakkoli na Strakonické poklesla intenzita dopravy o 30 procent, nebylo toho využito k její přestavbě ze čtyřproudové výpadovky na kvalitní městskou třídu. Zanedbána byla i preference veřejné dopravy. Takzvaný Malý smíchovský okruh je v Praze proslulý zdržováním tramvají,“ vysvětluje Vratislav Filler, člen iniciativy Auto*Mat.
Smíchov je podle něj i deset let po zprovoznění obchvatu přetížený jak auty projíždějícími v kolonách, tak těmi, která parkují, kde se dá.
Podobné riziko hrozí i po zprovoznění tunelu Blanka. Nebude-li na zprovoznění Blanky navázáno důsledné zamezení tranzitu historickým centrem a humanizace severojižní magistrály, bude pozitivní efekt skoro čtyřicetimiliardové stavby na dopravu v centru minimální, tvrdí Auto*Mat.
„Tunel Blanka spíš přitáhne do centra nová auta, než aby přispěl k tomu, že jich po Malé Straně bude jezdit výrazně méně,“ říká Vratislav Filler. Bez snížení tranzitní kapacity na ulicích souběžných s Blankou se neuleví ani Letné a Praze 6 nebo 7.
Namísto, aby se současné vedení Prahy ve svém dalším dopravním plánování poučilo z chyb učiněných před deseti lety, ozývají se podle Auto*Matu hlasy, že je s dalšími opatřeními třeba počkat, zda se doprava v centru po zprovoznění Blanky sama nezklidní.
„Kdo chce vědět, jak pomůže Blanka provozu na Smetanově nábřeží, ať se zajde podívat, jak Mrázovka pomohla zlidštit smíchovskou část Strakonické,“ doporučuje Vratislav Filler.